Jaana Ylimartimo-Nybäck
Studiematerial på Moodle.
Appelgren, A. (2018). Motiverad. Stockholm: Natur & Kultur.
Eriksson, L. (red.). (2019). Mitt år. Det som gått och det som kommer. Stockholm: Bookmark Förlag.
Forsnor Wärn, A. & Kamperhaug, A. (2019). Self Care. Stockholm: Norstedts.
Kvist, A. (2019). Healthy Happy Living. Stockholm: LB Förlag.
Applikationer för mobil.
Studerande ska följa Novias skrivanvisningar för examensarbeten.
Föreläsningar, diskussioner, workshops, test, reflektion, research, mood boards och teamarbete.
Kursen utvärderas enligt vitsord (0-5) för inlämningsuppgifter (individuella och team) samt för aktivitet. Medeltal av uppgifternas vitsord bildar slutvitsordet i kursen.
Svenska
01.01.2024 - 08.03.2024
01.12.2023 - 07.01.2024
Institutionen för hälsa och välfärd
Jaana Ylimartimo-Nybäck, Johanna Nykamb, Valeria Simonova
Mer information ges vid kursintroduktion.
Utbildning inom skönhetsbranschen
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Godkända övnings- och kursuppgifter samt aktivitet.
Gruppfeedback ges efter kursens avslut.
Jaanas del, 0,5sp: en kursuppgift (vitsord 0-5) och aktivitet (höjer/sänker).
För kursuppgift eftersträvas samarbete med arbetsliv och studiebesök inom arbetsliv.
Examination består av inlämningsuppgifter. Deadline är i februari-mars 2024.
Jaanas del, 0,5sp:
1. Skönhets fenomen. Kursuppgiften är en skriftlig uppgift om skönhets fenomen (aktuella/trendande teman). Deadline för inlämning: 2.2.2024. Feedback ges individuellt eller som team feedback via Moodle. Vitsord (0-5).
2. Aktivt deltagande under lektioner, vitsord höjer/sänker vitsordet i uppgiften skönhets fenomen.
Instruktioner för examination ges av varje lärare vid introduktion av kursdel.
8.1.2024-21.2.2024 Campus Alere.
Studerande arbetar 27h/sp.
Närstudier: 30h
Självstudier: 51h
Totalt: 81h
Studerande har inte följt uppgiftens anvisningar och påvisar synnerligen svaga kunskaper och förståelse inom ämnet.
Inlämningsuppgifterna är bristfälliga eller saknas.
Studerande har inte visat större engagemang och har inte varit aktiv under kursens gång.
Studerande har delvis följt uppgiftens anvisningar och påvisar nöjaktiga kunskaper och grund förståelse inom ämnet.
Inlämningsuppgifterna innehåll är tillfredsställande.
Studerande har deltagit i kursen, men engagemang och aktivitet har varit låga eller tillfredsställande.
Studerande har nästan eller har fullföljt uppgiftens anvisningar och påvisar goda eller synnerligen goda kunskaper och god förståelse inom ämnet.
Inlämningsuppgifternas innehåll är bra eller synnerligen bra.
Studerande har deltagit eller deltagit aktivt i kursen och påvisar engagemang för kursinnehåll och kursuppgifter.
Studerande har fullföljt uppgiftens anvisningar och påvisar utmärkta kunskaper och fullständig förståelse inom ämnet.
Inlämningsuppgifternas innehåll är utmärkt och utomordentligt väl gjort.
Studerande har varit aktiv under hela kursen och påvisar extra engagemang och intresse för kursinnehåll och kursuppgifter.
Studerande har en fördjupad kompetens och visar en djupare förståelse för ämnet i relation till det kommande yrket.