Luisa Tast
Förverklingsdel 1: Positiv psykologi: Föreläsaren ger behövligt material vid introducerande kurstillfälle.
Förverklingsdel 2: Resursförstärkande metoder: Föreläsaren ger behövligt material vid introducerande kurstillfälle.
Förverklingsdel 3: Motiverande samtal:
Holm Ivarsson, B., Ortiz, L. Wirbring, P. (2019) Motiverande samtal. Praktisk handbok för socialt arbete. Gothia
Rautalinko, E. (2015) Samtalsfärdigheter - stöd, vägledning och ledarskap. Liber (Valda delar som fås via kursansvariga)
Föreläsningar
Övningar
Gäster från arbetslivet
Svenska
04.09.2023 - 08.12.2023
15.06.2023 - 31.08.2023
Institutionen för hälsa och välfärd
Pia Höglund-Ingo, Luisa Tast, Jessica Emaus, Luisa Tast
Utvärdering ges i form av återkopplingskommentar intill inlämning på Moodle
Utbildning till socionom
0.00 sp
0.00 sp
H-5
1. Positiv psykologi. (1,5 sp). Obligatorisk närvaro. Ev. frånvaro kompenseras genom kompletterande uppgift. Förverklingsdelen utvärderas enligt bedömningsskala 0-5. Deadline: 31.10.2023 kl. 23.59
Ansvarsperson: Luisa Tast
2. Resursförstärkande metoder. (1,5 sp). Obligatorisk närvaro. Ev. frånvaro kompenseras genom kompletterande uppgift. Förverklingsdelen utvärderas enligt bedömningsskala 0-5. Deadline: 30.11.2023 kl. 23.59
Ansvarsperson: Jessica Emaus
3. Motiverande samtal (2 sp). Obligatorisk närvaro. Ev. frånvaro kompenseras genom kompletterande uppgift. Förverklingsdelen utvärderas med GK/iGK
Ansvarsperson: Pia Höglund-Ingo
Gästföreläsare
04.09 - 30.11.2023
Se närmare information på kursens Moodle-sida.
Kursens förverklingsdelar:
1. Positiv psykologi - 1,5 sp enligt bedömningsskala 0-5
2. Resursförstärkande metoder - 1,5 sp enligt bedömningsskala 0-5
3. Motiverande samtal - 2 sp - GK/iGK
Studerande har inte deltagit aktivt i pararbeten och grupparbeten och inte deltagit aktivt vid övningstillfällena. Studerandes skriftliga prestation är på en alltför allmän nivå. Studerande har inte utfört kompensationsuppgift i samband med frånvaro.
Studerande har genomfört en observation och analys och har med hjälp av litteraturstudier förmått göra egna tillämpande reflektioner. Studerande har besvarat frågan/frågorna.
Studerande har deltagit aktivt i pararbeten och grupparbeten och följt skrivanvisningar.
Studerande har genomfört en observation och analys och visat klarhet över centrala begrepp och definitioner. Texten visar på logik i uppbyggnad och studerande kan också göra relevanta, reflekterande paralleller. Tentamenssvaret visar på en förmåga att beskriva en helhetsbild av det studerade fenomenet. Studerande har deltagit aktivt i pararbeten och grupparbeten och följt skrivanvisningar.
Studerande visar stark klarsynthet och mognad i sin förståelse, utöver det vanliga. Kan reflektera kring fenomenen på ett djupgående sätt. Studerande har visat starkt engagemang i sin uppgift. Studerande har deltagit aktivt i pararbeten och grupparbeten och följt skrivanvisningar.