Pia Höglund-Ingo
Återfinns på Moodle vid kursstarten
Kursen genomförs genom ett första introducerande tillfälle, som kräver obligatorisk närvaro och fortsätter m.hj.av självinstruerande material på Moodle. Till kursen hör också tre handledningstillfällen där grupperna kan söka stöd och handledning och en diskussionspartner genom den kursansvarige. Handledningstillfällena är schemalagda och sker i mindre grupprum
Godkänd närvaro vid introducerande tillfälle, godkänd aktiv närvaro vid handledningstillfälle
Godkänd essä om vuxnas lärande
Godkänd planeringsuppgift
Svenska
02.10.2023 - 26.11.2023
15.06.2023 - 01.10.2023
Institutionen för hälsa och välfärd
Pia Höglund-Ingo
Materialet finns på Moodle först vid kursstarten
Kursen har reviderats på basen av tidigare studerandeutvärderingar
Utbildning till socionom
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Kursen genomförs enligt studerandes egen tidtabell och studietakt under 2.10-26.11. Försenad inlämning av arbetet sänker vitsordet med ett steg.
Icke godkänt arbete kan kompletteras
Examinationen kan göras i samarbete med arbetslivspartner
Inlämning av självstudiearbete (planeringsuppgift+ essä ) senast 26.11.2023
Kursen genomförs under tiden 2.10-26.11
4 timmar introduktion till kursen och examinationen
80 timmar eget arbete
Förverklingsdelar i kursen:
1. Deltagande i introducerande föreläsning och 1 handledningstillfälle - 0,5 sp
2. Vuxnas lärande, utveckling och livssituation - essä - 0,5 sp
3. Planering av fortbildningstillfälle för vuxna - planeringsuppgift - 2 sp
Essä och planeringsuppgift lämnas in i samma dokument och vid samma tillfälle. Närmare instruktioner på Moodle
Studerande har inte i sin planeringsuppgift beaktat instruktioner och uppvisar inte en grundläggande förståelse för vuxnas lärande som fenomen. Planeringsuppgift och essä är knapphändig, mager och ytterst fragmentarisk
Studerande påvisar en ytlig men ändå grundläggande förståelse för vuxnas lärande som fenomen och uppvisar förmåga att utföra en strukturerad planering om än i begränsad omfattning
Studerande visar en klar förståelse för centrala begrepp, definitioner och utgångspunkter inom området för vuxnas lärande och kan göra egna relevanta paralleller, reflektioner och kan motivera sina val i planeringsuppgiften. Studerande uppvisar en klar förståelse för vuxnas lärande som fenomen
Studerande uppvisar en fördjupad och klar förståelse för vuxnas lärande och visar mogenhet och har ett kreativt grepp i genomförandet av planeringsuppgiften. Studerande kan aktivt motivera och reflektera kritiskt kring sina ståndpunkter inom ramen för ämnet