Anita Ståhl-Levón
Barn och ungdoms psykiatrin
Moell, C & Gustafsson, J. (Red.) 2011. Ped. Kapitel 35 om misshandel. Liber, Stockholm.
Åhörarkopior
Enligt föreläsarens anvisningar
Föreläsningar
Case demonstrationer
Problemlösning
Grupparbeten
Videor
Studiebesök
Erfarenhetsexperter
Följande punkter bedöms i grupparbetet:
Teoretisk grund och litteraturanvändning med skalan 1 - 5
Arbetes innehållsmässiga och logiska struktur med skalan 1 - 5
Samarbete med skalan 1-5
Presentation med skalan 1 - 5
Följande punkter bedöms kring projektdagen:
Förberedelse inför presentationen med skalan 1-5
Får eleverna intresserade av ämnet, få dem att samarbeta och diskutera med skalan 1-5
Kan sammanfatta diskussionen kring ämnet med skalan 1-5
Svenska
01.01.2020 - 31.12.2020
16.01.2020 - 31.03.2020
10 - 25
Institutionen för hälsa och välfärd
Anita Ståhl-Levón, Marlene Gädda
Utbildning till sjukskötare
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 sp
1.00 sp
H-5
Grupparbete
Projekt tillsammans med UsÖ (Uppsökande stödtjänster för unga i Österbotten)
Gästföreläsare våren 2020:
Föreläsning 3.3.2020 på Vasa stadsbibliotek om Cannabis användning
Gästföreläsare och studiebesök hösten 2020
I samband med projektet har studerande en drogförebyggande dag för högstadie elever
Grupparbete:
Seminarie hösten 2020
Projektdagen:
Hösten 2020
Novia Vasa, Alere
Våren 2020 och hösten 2020
Närundervisning på våren, se på schema
Närundervisning vecka 35-38 på hösten
27h/sp
Den studerande har inte följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten saknas. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga
Bedömningkriterier för skriftliga arbeten
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga.
Bedömningskriterier för skriftliga arbeten
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.
Kriterier för utvärdering av skriftligt arbete individuellt eller i grupp
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och kan leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)