Marlene Gädda
Barn och ungdoms psykiatrin
Moell, C & Gustafsson, J. (Red.) 2011. Ped. Kapitel 35 om misshandel. Liber, Stockholm.
Åhörarkopior
Enligt föreläsarens anvisningar
Föreläsningar
Case demonstrationer
Problemlösning
Grupparbeten
Videor
Studiebesök
Erfarenhetsexperter
Följande punkter bedöms i grupparbetet:
Teoretisk grund och litteraturanvändning med skalan 1 - 5
Arbetes innehållsmässiga och logiska struktur med skalan 1 - 5
Samarbete med skalan 1-5
Presentation med skalan 1 - 5
Följande punkter bedöms kring projektdagen:
Förberedelse inför presentationen med skalan 1-5
Får eleverna intresserade av ämnet, få dem att samarbeta och diskutera med skalan 1-5
Kan sammanfatta diskussionen kring ämnet med skalan 1-5
Svenska
28.08.2023 - 26.11.2023
15.06.2023 - 25.08.2023
10 - 30
Institutionen för hälsa och välfärd
Anita Ståhl-Levón, Marlene Gädda
Utbildning till sjukskötare
0.00 sp
1.00 sp
H-5
Grupparbete
Individuell uppgift
Studiebesök/föerläsare från välfärdsområdet
Erfarenhetsexperter
Deltagande i utomstånde föreläsardag och Hallå 2-projektet
Grupparbete:
Seminarie hösten 2023
Novia Vasa, Alere
Våren 2023 och hösten 2023
Närundervisning på våren, se på schema
Närundervisning vecka 35-38 på hösten
27h/sp
Bedömningkriterier för skriftliga arbeten
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga.
Bedömningskriterier för skriftliga arbeten
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.
Kriterier för utvärdering av skriftligt arbete individuellt eller i grupp
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och kan leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)