Marlene Gädda
Gillberg, C. 2016. Neurpsykiatriska funktionshinder hos barn och ungdomar. Internetmedicin.se
Moell, C & Gustafsson, J. (Red.) 2017. Ped. Kapitel 35 om Barn- och ungdomspsykiatri av Engström, I.. Liber, Stockholm.
Utvalda delar ur Skhole
Levander, S.,Adler, H.,Gefvert, O. & Tuninger, E. 2017. Psykiatri - en orienterande översikt. Studentlitteratur, Stockholm
Brenner, E.,Rydell, P. & Skoog, I. 2016. Akut psykiatri. Studentlitteratur, Stockholm
Glant, H. 2010. Ny i psykiatrin, Gothia Förlag, Stockholm
Johansson, R&S & Skärgren, L. 2016. Samhällsbaserad psykiatri. Liber, Stockholm
Nyberg, U. 2018. Suicidprevention i praktiken. Natur och kultur, Stockholm
Hallberg, U. 2018. Unga med psykisk ohälsa, självskadebeteende och självmordstankar - en kunskapsöversikt. Liber AB, Stockholm
Ringskog Vagnhammar S & Wasserman, D. 2017. Studentlitteratur, Stockholm
Föreläsningar
Case demonstrationer
Problemlösning
Grupparbeten
Individuella arbeten
Videor
Studiebesök
Erfarenhetsexperter
Följande punkter bedöms:
Utgångspunker och målsättning med skalan 1 - 5
Teoretisk grund och litteraturanvändning med skalan 1 - 5
Processbehärskning med skalan 1 - 5
Arbetes innehållsmässiga och logiska struktur med skalan 1 - 5
Analys och resultatredovisning med skalan 1 - 5
Presentation med skalan 1 - 5
Svenska
22.01.2024 - 30.05.2024
01.12.2023 - 21.01.2024
4 - 25
Institutionen för hälsa och välfärd
Anita Ståhl-Levón, Marlene Gädda, Viktor Matintupa, Carita Blomström
Utbildning till sjukskötare
0.00 sp
2.00 sp
H-5
Självstudieuppgifter
Projektet: Familjen
I samband med projektet kan studerande ha kontakt med olika vårdinrättningar, organisationer och privata personer med erfarenhet av problematiken i Projekt familjen
Mellanseminarium vecka
Mellanseminarium vecka
Slutseminarium vecka
Deadline för projekt familjen - inlämning till opponenterna
Deadline för projekt familjen - inlämning på moodle (arbetet, opponentberättelsen och personliga dagboken)
Novia Vasa, Alere
Våren 2024
Närundervisning vecka 4 - 6 och 13 - 22
27h/sp
Den studerande har inte följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten saknas. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga
Bedömningkriterier för skriftliga arbeten
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga.
Bedömningskriterier för skriftliga arbeten
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.
Kriterier för utvärdering av skriftligt arbete individuellt eller i grupp
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och kan leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)