Marlene Gädda
Skärsäter, I.&Wiklund Gustin, L. (red.) 2019. Omvårdnad vid psykisk ohälsa - på grundläggande nivå, Studentlitteratur AB, Lund
Andersson Höglund. I. & Hedman Ahlström. B. 2014. Psykiatri 2, Sanoma Utbildning AB, Stockholm
Allgulander, C. 2019. Klinisk Psykiatri, Studentlitteratur, Lund
Lindqvist B. & Hildebrand Karlén. 2023. Handbok i missbruks- och beroendepsykologi, Liber, Stockholm
Lagstiftning
Medibas
Aktuell forskning
M.m. enl lärarens anvisningar
Föreläsningar
Självstudier; individuellt och grupp
Workshop
Studiebesök?
Erfarenhetsexpert
Svenska
25.11.2024 - 12.01.2025
15.06.2024 - 24.11.2024
10 - 30
Institutionen för hälsa och välfärd
Marlene Gädda
Obligatorisk närvaro vid Introduktion, Workshop, Seminarie
Utbildning till sjukskötare, Utbildning till hälsovårdare, Utbildning till barnmorska
0.00 sp
3.50 sp
H-5
självstudieuppgifter
grupparbete
moodletest
Presentas på moodle
Hösten 2024 och Våren 2025
Alere
27h/sp
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har inte följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten saknas. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga
För tentamen:
Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga.
För skriftliga uppgifter
Den studerande har inte följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten saknas. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga
För tentamen:
Den studerande har en ytlig kunskap i ämnet (utantill läsning)
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga.
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.
För tentamen:
Den studerande kan redogöra för litteraturen, kan reflektera och motivera sina ståndpunkter
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)
För tentamen:
Den studerande visar i sitt svar en fördjupad kunskap och mognad utöver det traditionella
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)