Marlene Gädda
Se Moodle och kursens förverkligande
Föreläsningar
Case demonstrationer
Problemlösning
Grupparbeten
Individuella arbeten
Videor
Studiebesök?
Erfarenhetsexperter
Bedömning för projekt Familjen
Följande punkter bedöms:
Utgångspunker och målsättning med skalan 1 - 5
Teoretisk grund och litteraturanvändning med skalan 1 - 5
Processbehärskning med skalan 1 - 5
Arbetes innehållsmässiga och logiska struktur med skalan 1 - 5
Analys och resultatredovisning med skalan 1 - 5
Presentation med skalan 1 - 5
Svenska
24.03.2025 - 01.06.2025
02.12.2024 - 16.03.2025
10 - 25
Institutionen för hälsa och välfärd
Anita Ståhl-Levón, Marlene Gädda, Johanna Sigfrids, Vasa Socionom, Viktor Matintupa
Utbildning till sjukskötare
0.00 sp
1.00 sp
H-5
Självstudieuppgifter
Projektet: Familjen
I samband med projektet kan studerande ha kontakt med olika vårdinrättningar, organisationer och privata personer med erfarenhet av problematiken i Projekt familjen
Kursstart vecka 13
Mellanseminarium vecka 18
Slutseminarium vecka 22
Deadline för projekt familjen - inlämning till opponenterna i början av vecka 21 måndag 19.5 eller tisdag 20.5
Deadline för projekt familjen - inlämning på Moodle (arbetet, opponentberättelsen och personliga dagboken) vecka 21 torsdag 23.5
Gästföreläsare vecka 21
Novia Vasa, Alere
Våren 2025
Närundervisning vecka13 - 22
27 h/sp
Den studerande har inte följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten saknas. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga
Bedömningkriterier för skriftliga arbeten
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga.
Bedömningskriterier för skriftliga arbeten
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.
Kriterier för utvärdering av skriftligt arbete individuellt eller i grupp
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och kan leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)