Höst 2019
Sök studieperiod (kurs) med namn: | sp | 1 | 2 | 3 | 4 | 1H | 1V | 2H | 2V | 3H | 3V | 4H | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
GRUNDSTUDIER |
|||||||||||||||||||||||||||||
Lönsam företagsverksamhet |
|||||||||||||||||||||||||||||
Tradenomens arbetskarriär och verksamhetsmiljö | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Intern redovisning och budgetering | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ekonomisk matematik | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Bolagsrätt | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Finska | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Engelska | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Teamarbete, projekt och entreprenörskap |
|||||||||||||||||||||||||||||
Introduktion till högskolestudier | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Projekt | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Professionellt teamarbete | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ekonomi och företagsamhet | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Extern redovisning | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Marknadsföringens grunder | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
IT | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Svenska | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
53 | 3 | 0 | 0 | 32 | 21 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | 16 | 7 | 7 | 7 | 1.5 | 1.5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
YRKESSTUDIER |
|||||||||||||||||||||||||||||
Företagsledning och utveckling |
|||||||||||||||||||||||||||||
Organisation och mångprofessionellt ledarskap | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Human Resource Management | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Avtalsrätt | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yritysviestintä | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Att leda kundrelationer och nya marknader |
|||||||||||||||||||||||||||||
Att leda kundrelationer | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Marknadsanalys | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Statistik | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Professional English | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Valfritt främmande språk 1 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ekonomi och samhälle |
|||||||||||||||||||||||||||||
Nationalekonomi | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Arbetsrätt | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Valfritt främmande språk 2 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Utvecklingsmetoder och vetenskapligt skrivande |
|||||||||||||||||||||||||||||
Forsknings- och utvecklingsmetoder | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Vetenskapligt skrivande | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | 32 | 19 | 0 | 0 | 3 | 19 | 13 | 16 | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 9.5 | 9.5 | 4.3 | 4.3 | 4.3 | 8 | 8 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | ||
VALBARA YRKESSTUDIER
(Välj studier 45 sp)
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Regional och nationell turismutveckling |
|||||||||||||||||||||||||||||
Nationell turismutveckling | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Regional turismutveckling | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Evenemangsplanering | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
International Tourism Development |
|||||||||||||||||||||||||||||
Tourism Planning and Development | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Intercultural Issues in Tourism | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Global Tourism and Future Trends | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
E-turism på turismdestinationer |
|||||||||||||||||||||||||||||
Introduktion till e-turism | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
E-turism i syfte att utveckla och styra turism | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Upplevelseproduktion |
|||||||||||||||||||||||||||||
Upplevelseproduktion | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
0 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 10 | 5 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | 7.5 | 7.5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | ||
VALFRIA STUDIER
(Välj studier 10 sp)
|
|||||||||||||||||||||||||||||
PRAKTIK |
|||||||||||||||||||||||||||||
Praktik |
|||||||||||||||||||||||||||||
Allmän praktik | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||
Företagsekonomisk praktik | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||
Specialiseringspraktik | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||
9 | 9 | 0 | 12 | 0 | 9 | 0 | 9 | 0 | 0 | 12 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 6 | ||
EXAMENSARBETE |
|||||||||||||||||||||||||||||
Examensarbete |
|||||||||||||||||||||||||||||
Examensarbete 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Examensarbete 2 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Examensarbete och mognadsprov | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
0 | 0 | 10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2.67 | 2.67 | 2.67 | 2.5 | 2.5 | ||
Studiepoäng per period / termin / läsår | 65 | 59 | 59 | 17 | 32 | 33 | 32 | 27 | 33 | 26 | 17 | 16 | 16 | 11 | 11 | 11 | 16 | 16 | 9 | 9 | 9 | 16.5 | 16.5 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 |
Antalet studiepoäng kan variera från läsår till läsår och termin till termin beroende på hur valfria och alternativa studier har tajmats.
Då du studerar företagsekonomi vid TeamNovia i Åbo har du möjligheten att skapa din egen tradenomprofil. Under din studietid utvecklar du dina kunskaper i att leda ett team, en projektgrupp—till och med ett företag . Bland profileringsmöjligheterna finns marknadsföring, turism och redovisning.
Som tradenom kan du arbeta som sakkunnig med planerings-, lednings och utvecklingsuppgifter i olika organisationer. Du har kunskap att jobba t.ex. som bokförare, controller, ekonomichef, kundansvarig, marknadsföringschef eller informatör. Turismprofileringen ger dig specifika färdigheter inom en växande bransch i Finland. Och om jobbet du drömmer om inte finns på arbetsmarknaden ger TeamNovia i Åbo de verktyg du behöver för att själv skapa ditt drömjobb.
Inom utbildningen utvecklar studerande kompetensen för mångsidiga karriärmöjligheter inom företagsekonomi. Utbildningen främjar ett entreprenöriellt tankesätt hos studerande.
Studerande kan de grundläggande principerna inom företagsekonomi och affärsutveckling och har fördjupade kunskaper inom den valda inriktningen. Dessutom har studerande insikter i beslutsfattande och ledarskap inom olika organisationer. Studerande kan tillämpa sina kunskaper även ur ett internationellt perspektiv.
Studerande är kritiskt tänkande individer som kan utnyttja existerande verktyg samt utmana dessa med nya innovationer. Studerande utvecklar också en medvetenhet om hållbarhetsfrågor, deras betydelse och de utmaningar och möjligheter som en grön omställning innebär inom företagsvärlden.