•   Applied Differential and Integral Calculus BYR22MA04-3001 29.08.2022-23.10.2022  3 credits  (BYS21D-E, ...) +-
    Competence objectives of the study unit
    The student

    * knows how to differentiate elementary functions and apply them to standard problems
    * Knows how to integrate elementary functions and apply them to standard problems
    * is able to formulate and solve more complicated problems mathematically
    * knows how to use the mathematical tools dealt with on the course in an innovative manner in solving problems in new situations
    Prerequisites
    The Math Courses Functions and Equations 1 and 2 and Geometry and Vectors or similar knowledge
    Content of the study unit
    - differential calculation (one variable)
    - applications with derivatives: differential and optimization problems
    -integralkalkyl
    - applications with integrals: areas, volumes, arc lengths, centers of gravity, etc. (as needed)
    - exercises with Excel and MathCad
    Assessment criteria
    Failed (0)
    Den studerande uppfyller inte kravet för tillfredsställande kunskaper. (not translated)
    Assessment criteria – satisfactory (1-2)
    Students fulfill the objectives of the course, and in the relevant realization compulsory parts, at a satisfactory level.
    Assessment criteria – good (3-4)
    Students fulfill the objectives of the course, and in the relevant realization compulsory parts, at a good level.
    Assessment criteria – excellent (5)
    Students fulfill the objectives of the course, and in the relevant realization compulsory parts, at an excellent level.

    Name of lecturer(s)

    Taina Sjöholm

    Learning material

    Material finns i Moodle
    https://moodlecourses.novia.fi/course/view.php?id=5958 (not translated)

    Learning methods

    Flipped Learning, räkneövningar i små grupper och föreläsningar vid behov (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Tentamen samt inlämningsuppgifter som är individuella och obligatoriska. Lämnas uppgifterna in i tid ger det poäng som kan räknas tillgodo till tentamenspoängen. Om den studerande tagit del av allt material i Moodle före lektionspassen i fråga, kan hen höja sitt vitsord, ifall hen blir på gränsen mellan två vitsord. (not translated)

    Teaching language

    Swedish

    Timing

    29.08.2022 - 23.10.2022

    Enrollment date range

    15.06.2022 - 28.08.2022

    Group(s)
    • BYS21D-E
    • BYB21D-E
    Responsible unit

    Faculty of Technology and Seafaring

    Teachers and responsibilities

    Taina Sjöholm

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Civil and Construction Engineering

    Campus

    Ekenäs, Raseborgsvägen 9

    Share of online studies

    2 credits

    Assessment scale

    H-5

    Alternative methods of attainment for implementation

    Kursen förverkligas som en hybridkurs och det går att delta i vissa delar av kursen virtuellt via Webex.
    https://novia.webex.com/join/taina.sjoholm
    Studerande bör alltid meddela läraren om distansdeltagande. (not translated)

    Exam dates and retake possibilities

    Tentamen i slutet av kursen, tidtabell i Moodle.
    Omtentamen 25.11.2022 och 20.01.2023 (not translated)

    Timing and attendance

    Period 1 läsåret 2022-2023, Raseborg (not translated)

    Student's schedule and workload

    3 sp motsvarar ca 80 h arbete (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Den studerande uppfyller inte kravet för tillfredsställande kunskaper. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    Den studerande kan lösa de flesta grundläggande problem som anknyter till kursinnehållet och kompetenserna. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    Den studerande kan lösa mera komplicerade problem från de olika delarna av kursen. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    Den studerande kan tillämpa kursinnehållet och innovativt lösa mera komplicerade problem med hjälp av kursens kompetenser även i nya situationer (not translated)