•   Degree Thesis UMSSP19EXA01-3001 01.11.2022-05.05.2023  15 credits  (UMS19DSP-J) +-
    Competence objectives of the study unit
    Part A: An artistic or art -pedagogical part
    part B: A written part
    Prerequisites
    3 years studies in scenic arts and drama pedagogic
    Content of the study unit
    Part A can be:
    -directing in a theater project of the university, a summer theater performance, an amateur theater performance, a school performance or similar
    -work as an actor at a professional theater or in an exam project
    -Audience work
    -Developing and Realization of a workshop
    - Performance
    -TV-Program
    -Radio-Program
    -Etc
    Assessment criteria
    Assessment criteria – satisfactory (1-2)
    -Visar på förmåga att tillämpa konstnärliga/ konstpedagogiska kunskaper och färdigheter
    -Visar yrkeskompetens
    -Visar ansats till ett klart gestaltningskoncept
    -Kan dokumentera och i ansats reflektera över den konstnärliga/ konstpedagogiska processen
    -Kan dra egna slutsatser
    -Kan presentera sitt arbete
    -Kan identifiera problem och utvecklar lösningsansats (not translated)
    Assessment criteria – good (3-4)
    -Visar på förmåga att tillämpa konstnärliga/kontpedagogiska kunskaper
    -Visar medvetenhet om konstnärlig verksamhet och samhällets utveckling
    -Har utvecklat ett gestaltningskoncept
    -Visar god yrkeskompetens
    -Visar ansats av kritisk och analytisk tänkande
    -Kan sätta egna slutsatser i relation till befintliga teorier och metoder
    -Kan dokumentera och reflektera över den konstnärliga/konstpedagogiska processen
    -Kan presentera sitt arbete på ett professionellt sätt
    -Kan identifiera problem och vidareutveckla möjligheter för att lösa dem (not translated)
    Assessment criteria – excellent (5)
    -Visar på förmågan att variationsrik tillämpa konstnärliga/konstpedagogiska kunskaper
    -Visar stark medvetenhet om konstnärlig verksamhet och samhällets utveckling
    -Har utvecklat ett klart gestaltningskoncept och ett individuellt formspråk
    -Visar utmärkt yrkeskompetens
    -Kan tänka kritisk och analytisk
    -Kan sätta egna slutsatser i en tydlig relation till befintliga teorier och metoder
    -Kan dokumentera konkret och reflektera i djupet över den konstnärliga/ konstpedagogiska processen
    -Kan presentera sitt arbete på ett kreativt och professionellt övertygande sätt
    -Kan klart identifiera problem och utvecklar kreativa individuella lösningar (not translated)

    Name of lecturer(s)

    Gabriele Alisch

    Learning material

    instructions for degree work at Novias Intra net

    Learning methods

    The students develope an artistic or artistic-pedagogical project.
    Part A is practical and part B is a written Thesis. For both parts together the students get 14 hours tutorial.
    The practical part will be shown public during a Theatre festival for all exam works. The written part will be opposed by external experts and both parts assesses by the external experts.

    Teaching language

    Swedish

    Timing

    01.11.2022 - 05.05.2023

    Enrollment date range

    15.06.2022 - 31.10.2022

    Group(s)
    • UMS19DSP-J
    Seats

    1 - 30

    Responsible unit

    Institutionen för konst och kultur (not translated)

    Teachers and responsibilities

    Gabriele Alisch, Scenkonst Virtuell

    Additional information

    Part A /Artistic / artistic-pedagogical:

    Directing or in a university project, summer- theatre, school performance etc.

    Acting at a prof. Theatre or in an exam-project

    Drama-pedagogical workshop

    Performance art

    Videofilm,

    Radio theatre

    etc.

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Music and Stage Art

    Campus

    Jakobstad, Köpmansgatan 10

    Assessment scale

    H-5

    Practical training and working life co-operation

    can be an assignment work

    Exam dates and retake possibilities

    practical part: In the middle of January
    Written part: April-May

    Timing and attendance

    can be choosen

    Internationa connections

    possible

    Student's schedule and workload

    16 weeks

    Content scheduling

    skriftlig del: slutet av januari- början av mars

    Assessment criteria
    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    -Demonstrates ability to apply artistic/art pedagogical knowledge and skills
    -Demonstrates professional competence
    -Shows an approach to a design concept
    -Can document and initially reflect on the process
    Can draw their own conclusions
    -Can identify problems and develop a solution approach
    -Can present his work