International marketing (5 sp)
Kod: FEV18IFI03-3002
Förverkligandets information
Anmälningstid
15.11.2021 - 09.01.2022
Tajmning
03.01.2022 - 20.03.2022
Antal studiepoäng
5 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för företagsekonomi
Verksamhetspunkt
Vasa, Wolffskavägen 33
Undervisningsspråk
- Englanti
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
- Kajsa From
Lärare
Anna-Lena Berglund
Grupper
- FEK19-I (Storlek: 30. Öppet universitet: 0.)
Grupper
-
FEK19D-VFöretagsekonomi, ht19, dagstudier, Vasa
Smågrupper
- FEK19-I
Lärandemål
Studerande
-Kan genomföra och analysera marknadsplanering för internationella marknader
-Kunskap om marknadsföringskommunikation på internationella marknader
-Förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring "
Innehåll
Marknadsplanering för internationella marknader
Marknadsföringskommunikation på internationella marknader
Kulturella skillnader i internationell marknadsföring "
Vitsordsskala
H-5
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
Har en helhetsbild av marknadsplaneringsprocessen
Har en grundläggande förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader
Har en helhetsbild över hur kulturella skillnader påverkar internationell marknadsföring
Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)
Kan genomföra marknadsplanering för internationella marknader
Har en god förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader
Har en god förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring
Arviointikriteerit, berömliga (5)
Kan genomföra och analysera marknadsplanering för internationella marknader
Har en fördjupad förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader
Har en fördjupad förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Underkänd: Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.
Förkunskapskrav
Grunder i marknadsföring 5 sp