Hoppa till innehåll

Cultural Knowledge and Different Market AreasPoäng (5 sp)

Kod: FEK25VIFI02

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande:
-förstår affärskulturens och organisationskulturens betydelse för mångkulturella affärsrelationer
-har färdighet att tillägna sig främmande kulturer
-är förtrogen med handeln inom några utvalda marknadsområden
-känner till de handelspolitiska organisationerna och dess inverkan på världshandeln

Studieperiodens (kursens) innehåll

- affärskulturens och organisationskulturens betydelse för mångkulturella affärsrelationer
- främmande kulturer
- handeln inom några utvalda marknadsområden
- handelspolitiska organisationer och dess inverkan på världshandeln

Förkunskapskrav

Grunder i internationell handel

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Känner till handeln inom något marknadsområde
Har en helhetsbild av hur olika kulturer och områden kan grupperas in
Förstår hur handelspolitiska organisationer inverkar på världshandeln
Har förmåga att hämta information från olika källor och förstår betydelsen av informationens korrekthet och tillförlitlighet.
Kan agera etiskt och kommunicera professionellt.
Är medveten om frågor kring hållbarhet och ansvarsfullt agerande vid affärsrelationer.

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Har goda kunskaper om olika marknadsområden
Har en god förståelse av främmande kulturer
Förstår hur handelspolitiska organisationer inverkar på världshandeln och känner väl till några handelspolitiska organisationer
Har förmåga att bedöma informationens korrekthet och tillförlitlighet.
Kan agera etiskt och kommunicera professionellt.
Kan resonera kring frågor om hållbarhet och ansvarsfullt agerande vid affärsrelationer.

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Har fördjupad kunskap om olika marknadsområden
Har en fördjupad förståelse av främmande kulturer och vet hur man kan tillämpa denna kunskap
Har en fördjupad förståelse av de olika handelspolitiska organisationerna
Har en utmärkt insikt i samband mellan teori och praktik.
Tar initiativ, agerar etiskt och kommunicerar professionellt i olika situationer.
Kan resonera kring och använda sig av förståelsen för frågor om hållbarhet och ansvarsfullt agerande vid affärsrelationer.