Marknadsföring och försäljningPoäng (3 sp)
Kod: BE00AG64
Poäng
3 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Den studerande:
- förstår betydelsen av ett entreprenöriellt förhållningssätt som bygger på kreativitet och nytänkande
- förstår begreppet affärsutveckling
- kan analysera marknader och se möjligheter för ekonomiska verksamheter
- behärskar kedjan från idé till produkt och försäljning
- känner till hur man planerar, genomför och utvärderar olika marknadsföringsinsatser
- kan genom marknadsföring skapa värde för kunderna och bygga goda kundrelationer
- känner till den viktigaste lagstiftningen som gäller marknadsföring och försäljning.
Studieperiodens (kursens) innehåll
Marknadsföringens betydelse i små företag samt dess roll för kundvården
Viktiga begrepp och processer i marknadsföring
Marknadsanalys
Planering av en kundanpassad marknadsföringsstrategi
Prissättning av varor och tjänster
Faktureringsmetoder
Utformning av anbud, offerter och momsfakturor
Kursen utgår från flera av de globala hållbarhetsmålen, främst målet om anständiga arbetsvillkor och ekonomisk tillväxt
Förkunskapskrav
Inga krav på förkunskaper.
Bedömningskriterier, tillräcklig (1)
Studerande uppfyller kursens mål, och i berörda kursförverkligande obligatoriska moment, på en tillfredsställande nivå.
Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)
Studerande uppfyller kursens mål, och i berörda kursförverkligande obligatoriska moment, på en god nivå.
Bedömningskriterier, berömliga (5)
Studerande uppfyller kursens mål, och i berörda kursförverkligande obligatoriska moment, på en utmärkt nivå.
Läromaterial
Anvisas i Moodle.