Upscaling and International ExpansionPoäng (5 sp)
Kod: FEK23ÅAD04
Poäng
5 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande
- förstår principerna för vad som möjliggör skalbar affärsverksamhet
- kan identifiera och analysera allmänna tillvägagångssätt för internationell expansion
- känner till marknadsföring i en internationell affärsmiljö
- är förtrogen med finansieringsalternativ för skalbar och internationell expansion
- kan överväga olika expansionsalternativ ur ett hållbarhetsperspektiv
Studieperiodens (kursens) innehåll
- skalbar affärsverksamhet
- metoder för internationell expansion och marknadsinträde
- internationell marknadsföring.
- finansiering
Förkunskapskrav
20 sp marknadsföring
Anmälningstid
02.12.2024 - 02.03.2025
Tajmning
07.01.2025 - 27.04.2025
Antal studiepoäng
5 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för företagsekonomi
Verksamhetspunkt
Åbo, Henriksgatan 7
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
- Kim Friman
Lärare
Maria Westerlund
Grupper
-
FEK22D-ÅTradenom (YH), h22, dagstudier, Åbo
Lärandemål
Studerande
- förstår principerna för vad som möjliggör skalbar affärsverksamhet
- kan identifiera och analysera allmänna tillvägagångssätt för internationell expansion
- känner till marknadsföring i en internationell affärsmiljö
- är förtrogen med finansieringsalternativ för skalbar och internationell expansion
- kan överväga olika expansionsalternativ ur ett hållbarhetsperspektiv
Innehåll
- skalbar affärsverksamhet
- metoder för internationell expansion och marknadsinträde
- internationell marknadsföring.
- finansiering
Undervisningsmetoder
- resurstillfällen
- självstudier
- presentationer/inlämningsuppgifter
Vitsordsskala
H-5
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
- Projekt (50%): En detaljerad tillväxt- och expansionsplan
- Individuella inlämningsuppgifter (30%): Marknadsanalys, strategiutveckling, etc.
- Aktivt deltagande och grupparbeten (20%): Diskussioner och presentationer under kursens gång
Förkunskapskrav
20 sp marknadsföring