Hoppa till innehåll

Upscaling and International ExpansionPoäng (5 sp)

Kod: FEK23ÅAD04

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande
- förstår principerna för vad som möjliggör skalbar affärsverksamhet
- kan identifiera och analysera allmänna tillvägagångssätt för internationell expansion
- känner till marknadsföring i en internationell affärsmiljö
- är förtrogen med finansieringsalternativ för skalbar och internationell expansion
- kan överväga olika expansionsalternativ ur ett hållbarhetsperspektiv

Studieperiodens (kursens) innehåll

- skalbar affärsverksamhet
- metoder för internationell expansion och marknadsinträde
- internationell marknadsföring.
- finansiering

Förkunskapskrav

20 sp marknadsföring

Anmälningstid

02.12.2024 - 02.03.2025

Tajmning

07.01.2025 - 27.04.2025

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för företagsekonomi

Verksamhetspunkt

Åbo, Henriksgatan 7

Undervisningsspråk
  • Svenska
Utbildning
  • Utbildning i företagsekonomi
Lärare
  • Kim Friman
Lärare

Maria Westerlund

Grupper
  • FEK22D-Å
    Tradenom (YH), h22, dagstudier, Åbo

Lärandemål

Studerande
- förstår principerna för vad som möjliggör skalbar affärsverksamhet
- kan identifiera och analysera allmänna tillvägagångssätt för internationell expansion
- känner till marknadsföring i en internationell affärsmiljö
- är förtrogen med finansieringsalternativ för skalbar och internationell expansion
- kan överväga olika expansionsalternativ ur ett hållbarhetsperspektiv

Innehåll

- skalbar affärsverksamhet
- metoder för internationell expansion och marknadsinträde
- internationell marknadsföring.
- finansiering

Undervisningsmetoder

- resurstillfällen
- självstudier
- presentationer/inlämningsuppgifter

Vitsordsskala

H-5

Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)

- Projekt (50%): En detaljerad tillväxt- och expansionsplan
- Individuella inlämningsuppgifter (30%): Marknadsanalys, strategiutveckling, etc.
- Aktivt deltagande och grupparbeten (20%): Diskussioner och presentationer under kursens gång

Förkunskapskrav

20 sp marknadsföring