Hoppa till innehåll

PortfolioPoäng (3 sp)

Kod: GD25PF01

Poäng

3 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande:
- Förstår hur man skapar en professionell portfolio som reflekterar det personliga varumärket.
- Behärskar urval och presentation av designarbeten.
- Har de praktiska färdigheter som behövs för att strukturera och formge en portfolio.
- Kan tolka och reflektera över sin egen utveckling som designer.

Studieperiodens (kursens) innehåll

- Portfoliobyggande och struktur.
- Urval och presentation av designarbeten.
- Layout och formgivning för portfolior.
- Strategier för att kommunicera professionellt.
- Övningar i att skapa en personlig portfolio.

Förkunskapskrav

Inga förkunskapskrav

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Vitsordet 1 (godkänt)
Den studerande
- deltar i undervisningen enligt givna närvarokrav
- utför uppgifter och godkänns
- förstår studieavsnittets grundläggande innehåll

Vitsordet 2 (nöjaktigt godkänt)
Den studerande
- deltar i undervisningen
- utför givna uppgifter självständigt
- returnerar givna uppgifter
- behärskar studieavsnittets innehåll
- skaffar självständigt information

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Vitsordet 3 (bra)
Den studerande
- deltar aktivt i undervisningen
- utför givna uppgifter självständigt och visar prov på eget initiativ
- returnerar givna uppgifter i tid
- behärskar studieavsnittets innehåll
- skaffar självständigt information

Vitsordet 4 (mycket bra)
Den studerande
- deltar aktivt i undervisningen
- utför givna uppgifter självständigt och visar prov på eget initiativ
- returnerar givna uppgifter i tid
- behärskar studieavsnittets innehåll och tillämpar kunskapen i sitt eget arbete
- skaffar självständigt information och tillämpar kunskapen i sitt eget arbete

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Vitsordet 5 (utmärkt)
Den studerande
- deltar aktivt i undervisningen
- utför givna uppgifter självständigt och visar prov på eget initiativ
- returnerar givna uppgifter i tid
- behärskar studieavsnittets innehåll och tillämpar kunskapen i sitt eget arbete
- skaffar självständigt information och kan tillämpa informationen i sitt arbete
- visar på utveckling av den egna professionella identiteten