Entreprenörskap 1Poäng (3 sp)
Kod: KFD22ENT01
Poäng
3 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande:
- känner till sin respektive bransch och har nätverk inom den
- kan spegla sin egen profession till de krav som arbetslivet ställer
- har kännedom om prissättning
- har förmågan att kritiskt utvärdera det egna arbetets inverkan på klimat och samhälle
- har grundläggande kunskaper inom cirkulär ekonomi och planetära begränsningar
- kan grunderna i upphovsrätt
- vet hur man ska formulera offerter, fakturor, avtal och motsvarande
- har kännedom om professionell kommunikation
Studieperiodens (kursens) innehåll
Föreläsningar, workshops, diskussioner, individuellt arbete, handledning
Förkunskapskrav
Inga
Anmälningstid
02.07.2025 - 25.10.2025
Tajmning
20.10.2025 - 31.12.2025
Antal studiepoäng
3 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för konst och kultur
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i konst, foto och design
Lärare
- Konst, foto och design Virtuell
- Emma Westerlund
Grupper
-
BDK23DB-JBildkonstnär (YH), bildkonst, ht23, dagstudier
-
BDK23DF-JBildkonstnär (YH), fotografering, ht23, dagstudier
-
FOG23DGD-JFormgivare (YH), grafisk design, h23, dagstudier
-
FOG23DIN-JFormgivare (YH), inredningsarkitektur, h23, dagstudier
Lärandemål
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande:
- känner till sin respektive bransch och har nätverk inom den
- kan spegla sin egen profession till de krav som arbetslivet ställer
- har kännedom om prissättning
- har förmågan att kritiskt utvärdera det egna arbetets inverkan på klimat och samhälle
- har grundläggande kunskaper inom cirkulär ekonomi och planetära begränsningar
- kan grunderna i upphovsrätt
- vet hur man ska formulera offerter, fakturor, avtal och motsvarande
- har kännedom om professionell kommunikation
Innehåll
Föreläsningar, workshops, diskussioner, individuellt arbete, handledning
Undervisningsmetoder
Föreläsningar, workshops, individuellt arbete
Vitsordsskala
Godkänd/Underkänd
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Närvaro vid minst 70 % av kontakttillfällen och genomförda/godkända kursuppgifter
Förkunskapskrav
Inga
Anmälningstid
15.06.2024 - 29.10.2024
Tajmning
21.10.2024 - 31.12.2024
Antal studiepoäng
3 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för konst och kultur
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i konst, foto och design
Lärare
- Konst, foto och design Virtuell
- Emma Westerlund
Grupper
-
FOG22DIN-JFormgivare (YH), inredningsarkitektur, h22, dagstudier
-
FOG22DGD-JFormgivare (YH), grafisk design, h22, dagstudier
-
BDK22DB-JBildkonstnär (YH), bildkonst, ht22, dagstudier
-
BDK22DF-JBildkonstnär (YH), fotografering, ht22, dagstudier
Lärandemål
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande:
- känner till sin respektive bransch och har nätverk inom den
- kan spegla sin egen profession till de krav som arbetslivet ställer
- har kännedom om prissättning
- har förmågan att kritiskt utvärdera det egna arbetets inverkan på klimat och samhälle
- har grundläggande kunskaper inom cirkulär ekonomi och planetära begränsningar
- kan grunderna i upphovsrätt
- vet hur man ska formulera offerter, fakturor, avtal och motsvarande
- har kännedom om professionell kommunikation
Innehåll
Föreläsningar, workshops, diskussioner, individuellt arbete, handledning
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Närvaro vid minst 5 av 9 kontaktundervisningstillfällen samt utförda och godkända kursuppgifter.
Vitsordsskala
Godkänd/Underkänd
Förkunskapskrav
Inga