Hoppa till innehåll

Introduktion till högskolestudierPoäng (3 sp)

Kod: KU22IN01

Poäng

3 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande

• känner till sin egen högskola, bransch och lärstil
• reflekterar över studier, framtidsplaner och är medveten om den personliga utvecklingens betydelse i relation till livslångt lärande och yrke
•kunna identifiera och reflektera över sina värderingar, styrkor och mentala hinder
•förstå betydelsen av självledarskap, ansvar och ett dynamiskt mindset för ett framtida entreprenöriellt agerande
•kunna analysera och kritiskt reflektera över betydelsen av inre entreprenörskap inom den egna branschen

Studieperiodens (kursens) innehåll

Information om högskolan och arbetsverktyg
.Introduktion till branschen
.Information och reflektion om lärstilar
.Inre entreprenörskap
• Självledarskap, empowerment
• Målfokusering, ansvarstagande, locus of control, ikigai
• Kreativitet
• mentala hinder för kreativitet, drivkraft, mål och mening
• Värdergrund och styrkor, self-efficacy
• Entreprenöriellt, dynamiskt mindset (förhållningssätt)

Förkunskapskrav

inga förkunskap

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Den studerande har aktivt deltagit i kursen

Anmälningstid

02.07.2024 - 31.10.2024

Tajmning

02.09.2024 - 13.12.2024

Antal studiepoäng

3 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Jakobstad

Undervisningsspråk
  • Svenska
Utbildning
  • Utbildning i musik och scenkonst
Lärare
  • Marcus Söderström
  • Emma Westerlund
Grupper
  • UMS24DMU-J
    Musiker (YH), h24, dagstudier
  • UMS24DMP-J
    Musikpedagog (YH), h24, dagstudier

Lärandemål

Studerande

• känner till sin egen högskola, bransch och lärstil
• reflekterar över studier, framtidsplaner och är medveten om den personliga utvecklingens betydelse i relation till livslångt lärande och yrke
•kunna identifiera och reflektera över sina värderingar, styrkor och mentala hinder
•förstå betydelsen av självledarskap, ansvar och ett dynamiskt mindset för ett framtida entreprenöriellt agerande
•kunna analysera och kritiskt reflektera över betydelsen av inre entreprenörskap inom den egna branschen

Innehåll

Information om högskolan och arbetsverktyg
.Introduktion till branschen
.Information och reflektion om lärstilar
.Inre entreprenörskap
• Självledarskap, empowerment
• Målfokusering, ansvarstagande, locus of control, ikigai
• Kreativitet
• mentala hinder för kreativitet, drivkraft, mål och mening
• Värdergrund och styrkor, self-efficacy
• Entreprenöriellt, dynamiskt mindset (förhållningssätt)

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Den studerande har aktivt deltagit i kursen

Förkunskapskrav

inga förkunskap

Anmälningstid

15.06.2023 - 27.10.2023

Tajmning

01.08.2023 - 31.12.2023

Antal studiepoäng

3 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för konst och kultur

Undervisningsspråk
  • Svenska
Utbildning
  • Utbildning i musik och scenkonst
Lärare
  • Ida-Maria Rak
Grupper
  • UMS23DMP-J
    Musikpedagog (YH), h23, dagstudier
  • UMS23DMU-J
    Musiker (YH), h23, dagstudier
  • UMS23DSP-J
    Scenkonstpedagog (YH), ht23, dagstudier

Lärandemål

Studerande

• känner till sin egen högskola, bransch och lärstil
• reflekterar över studier, framtidsplaner och är medveten om den personliga utvecklingens betydelse i relation till livslångt lärande och yrke
•kunna identifiera och reflektera över sina värderingar, styrkor och mentala hinder
•förstå betydelsen av självledarskap, ansvar och ett dynamiskt mindset för ett framtida entreprenöriellt agerande
•kunna analysera och kritiskt reflektera över betydelsen av inre entreprenörskap inom den egna branschen

Innehåll

Information om högskolan och arbetsverktyg
.Introduktion till branschen
.Information och reflektion om lärstilar
.Inre entreprenörskap
• Självledarskap, empowerment
• Målfokusering, ansvarstagande, locus of control, ikigai
• Kreativitet
• mentala hinder för kreativitet, drivkraft, mål och mening
• Värdergrund och styrkor, self-efficacy
• Entreprenöriellt, dynamiskt mindset (förhållningssätt)

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Den studerande har aktivt deltagit i kursen

Förkunskapskrav

inga förkunskap