Undervisningsövning 2 och gruppundervisning: Ingår i pedagogiska studier för lärarePoäng (5 sp)
Kod: MS22PR06
Poäng
5 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande
kan planera, genomföra och utvärdera instrumentalundervisning och pedi-elevers inlärningsprocess med hänsyn till nivå 3 och 4
integrerar teori och praktik i den pedagogiska verksamheten genom att visa på didaktiska variationer, analytisk och kritisk problemlösning, kreativa lösningar och inre reflektion
har erfarenhet av att leda gruppundervisning och ensembleverksamhet
kan utöva och reflektera kring kollegial samverkan i undervisningen
kan kommunicera och reflektera kring undervisningsprocessen och konsekvenserna av olika handlingsalternativ, även i gruppundervisning och ensembleverksamhet
kan i det praktiska arbetet visa på en ökad analytisk medvetenhet om sin förmåga att värdera, ifrågasätta och förändra den egna yrkespraktiken och den egna professionella utvecklingen som musikpedagog.
visar en fördjupad medvetenhet om lärarskapets etiska sociala dimensioner i undervisningen
Studieperiodens (kursens) innehåll
Övningsundervisning i enskildundervisning samt gruppundervisning,
auskultering, handledning.
Förkunskapskrav
Grundstudier i pedagogik
Ämnesdidaktik 1 samt undervisningsövning 1
Läromaterial
Av handledaren/läraren tillhandahållet material
Mer information
www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik
Anmälningstid
15.06.2024 - 09.09.2024
Tajmning
01.09.2024 - 31.05.2025
Antal studiepoäng
5 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för konst och kultur
Undervisningsspråk
- Svenska
Lärare
- Marcus Söderström
- Musik Virtuell
- Patrick Lax
- Christine Sten
- Mikael Svarvar
Grupper
-
UMS22DMP-JMusikpedagog (YH), h22, dagstudier
Lärandemål
Studerande
kan planera, genomföra och utvärdera instrumentalundervisning och pedi-elevers inlärningsprocess med hänsyn till nivå 3 och 4
integrerar teori och praktik i den pedagogiska verksamheten genom att visa på didaktiska variationer, analytisk och kritisk problemlösning, kreativa lösningar och inre reflektion
har erfarenhet av att leda gruppundervisning och ensembleverksamhet
kan utöva och reflektera kring kollegial samverkan i undervisningen
kan kommunicera och reflektera kring undervisningsprocessen och konsekvenserna av olika handlingsalternativ, även i gruppundervisning och ensembleverksamhet
kan i det praktiska arbetet visa på en ökad analytisk medvetenhet om sin förmåga att värdera, ifrågasätta och förändra den egna yrkespraktiken och den egna professionella utvecklingen som musikpedagog.
visar en fördjupad medvetenhet om lärarskapets etiska sociala dimensioner i undervisningen
Innehåll
Övningsundervisning i enskildundervisning samt gruppundervisning,
auskultering, handledning.
Vitsordsskala
H-5
Förkunskapskrav
Grundstudier i pedagogik
Ämnesdidaktik 1 samt undervisningsövning 1
Tilläggsuppgifter
www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik