Ämnesdidaktik 1Poäng (6 sp)
Kod: MS22PD05
Poäng
6 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande
kan ge exempel på praktiska och teoretiska insikter om instrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå
kan planera, analysera och utvärdera undervisningsprocessen utifrån didaktiska principer
kan analysera och utvärdera pedi-elevens lärandeprocess med hänsyn till nybörjarnivå
kan beskriva och använda uppbyggande kommunikation samt identifiera olika inlärningsmönster i den pedagogiska processen
kan reflektera kring sitt musiska tänkande i ett lärarperspektiv
kan analysera musikens betydelse ur ett filosofiskt perspektiv
kan diskutera om sitt eget sätt att tänka och handla i den pedagogiska processen
kan ta ställning till lärarskapets etiska och sociala dimensioner
Studieperiodens (kursens) innehåll
intstrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå genom gruppundervisning och enskild handledning.
Analys och utvärdering av lärandeprocesser med fokus på nybörjarnivå.
Förkunskapskrav
Grundstudier i pedagogik
Läromaterial
Av handledaren/läraren tillhandahållet material
Mer information
www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik
Anmälningstid
15.06.2024 - 10.09.2024
Tajmning
01.09.2024 - 31.05.2025
Antal studiepoäng
6 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för konst och kultur
Undervisningsspråk
- Svenska
Lärare
- Musik Virtuell
- Patrick Lax
- Christine Sten
Grupper
-
UMS23DMP-JMusikpedagog (YH), h23, dagstudier
Lärandemål
Studerande
kan ge exempel på praktiska och teoretiska insikter om instrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå
kan planera, analysera och utvärdera undervisningsprocessen utifrån didaktiska principer
kan analysera och utvärdera pedi-elevens lärandeprocess med hänsyn till nybörjarnivå
kan beskriva och använda uppbyggande kommunikation samt identifiera olika inlärningsmönster i den pedagogiska processen
kan reflektera kring sitt musiska tänkande i ett lärarperspektiv
kan analysera musikens betydelse ur ett filosofiskt perspektiv
kan diskutera om sitt eget sätt att tänka och handla i den pedagogiska processen
kan ta ställning till lärarskapets etiska och sociala dimensioner
Innehåll
intstrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå genom gruppundervisning och enskild handledning.
Analys och utvärdering av lärandeprocesser med fokus på nybörjarnivå.
Vitsordsskala
H-5
Förkunskapskrav
Grundstudier i pedagogik
Tilläggsuppgifter
www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik
Anmälningstid
02.07.2023 - 31.07.2023
Tajmning
01.09.2023 - 31.05.2024
Antal studiepoäng
6 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för konst och kultur
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i konst, foto och design
Lärare
- Marcus Söderström
- Aira Lehtipuu
- Musik Virtuell
- Patrick Lax
- Christine Sten
Grupper
-
UMS22DMP-JMusikpedagog (YH), h22, dagstudier
Lärandemål
Studerande
kan ge exempel på praktiska och teoretiska insikter om instrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå
kan planera, analysera och utvärdera undervisningsprocessen utifrån didaktiska principer
kan analysera och utvärdera pedi-elevens lärandeprocess med hänsyn till nybörjarnivå
kan beskriva och använda uppbyggande kommunikation samt identifiera olika inlärningsmönster i den pedagogiska processen
kan reflektera kring sitt musiska tänkande i ett lärarperspektiv
kan analysera musikens betydelse ur ett filosofiskt perspektiv
kan diskutera om sitt eget sätt att tänka och handla i den pedagogiska processen
kan ta ställning till lärarskapets etiska och sociala dimensioner
Innehåll
intstrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå genom gruppundervisning och enskild handledning.
Analys och utvärdering av lärandeprocesser med fokus på nybörjarnivå.
Vitsordsskala
H-5
Förkunskapskrav
Grundstudier i pedagogik
Tilläggsuppgifter
www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik