Kulturellt entreprenörskapPoäng (4 sp)
Kod: SP25BS03
Poäng
4 sp
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande:
	
-       Kan verbalisera och skriva om sin egen konstnärliga verksamhet.
-	Känner till olika fonder och stiftelser samt deras verksamhetsområde.
-	Känner till marknadsföringsmöjligheter för den egna verksamheten.
-       Kan skriva cv och planera projekt.
-       Kan identifiera och analysera affärsmöjligheter inom kulturella områden.
-       Har de praktiska färdigheter som behövs för marknadsföring, projektledning och ekonomi. 
-       Kan skapa och presentera en affärsplan för ett kulturellt projekt.
-	Kan skriva ansökningar, göra budget och redovisningar.
-	Kan genomföra en presskonferens.
-	Kan planera och genomföra en scenkonstfestival.
-	Inser vikten av nätverk och har aktivt börjat bygga upp ett sådant.
-       Förstår etiska och hållbara aspekter av kulturellt entreprenörskap.
Studieperiodens (kursens) innehåll
Verbalisera och skriva om konstnärlig verksamhet
Kännedom om fonder och stiftelser
Marknadsföringsmöjligheter
CV-skrivning och projektplanering
Ansökningar, budget och redovisningar
Presskonferenser och scenkonstfestivaler
Nätverksbyggande och etiska aspekter
Förkunskapskrav
Inga förkunskapskrav
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Godkänt motsvarar minst vitsordet 3 
Den Studerande 
- deltar aktivt i undervisningen 
- utför givna omständigheter självständigt och visar prov på eget initiativ 
- retunerar givna uppgifter i tid 
- behärskar studieavsnittets innehåll 
- skaffar självständigt information