Rörelse 2Poäng (4 sp)
Kod: SP25BS16
Poäng
4 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande:
- Förstår konceptet embodiment och dess relevans för lärande och kunskapsförståelse.
- Har en utvidgad kännedom om akrobatiska rörelser.
- Har en djupare förståelse för kroppen i relation till rummet.
- Har en ökad förmåga i förhållande till styrka och smidighet.
- Kan planera och utföra embodiment-principer i undervisningen genom att inkludera fysiska övningar, rörelseaktiviteter och praktiska upplevelser.
- Kan tillämpa akrobatik i ett meningsfullt sceniskt sammanhang.
- Har förmåga att kunna reflektera och aktivt välja en hållbar träningspraktik.
Studieperiodens (kursens) innehåll
Konceptet embodiment och dess relevans för lärande och kunskapsförståelse.
Akrobatik
Övningar i styrka och smidighet
Tillämpning av akrobatik och embodiment principer
Förkunskapskrav
Rörelse 1
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Godkänt motsvarar minst vitsordet 3
Den studerande
- deltar aktivt i undervisningen
- utför givna uppgifter självständigt och visar prov på eget initiativ
- returnerar givna uppgifter i tid
- behärskar studieavsnittets innehåll
- skaffar självständigt information