Hoppa till innehåll

CirkusPoäng (3 sp)

Kod: SP25BS22

Poäng

3 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande:

- Förstår grunderna i olika cirkusdiscipliner och grenar.
- Kan analysera hur cirkus kan användas som ett pedagogiskt verktyg för att främja kreativitet, självförtroende och samarbete.
- Känner till hur man kan implementera cirkuselement som en del av scenkonsten
- Kan utföra grundläggande cirkusmoment och tekniker.
- Behärskar skapa och leda cirkusövningar och workshops för elever med olika åldrar och bakgrunder.
- Har insett vikten i hur cirkus kan främja lärande, samarbete och självuttryck.
- Visar öppenhet för olika pedagogiska metoder och anpassa undervisningen efter deltagarnas behov.

Studieperiodens (kursens) innehåll

Grunderna i en del cirkusdiscipliner
Cirkus som pedagogiskt verktyg
Implementering av cirkuskonsten i scenkonsten
Utförande av cirkusmoment och tekniker
Cirkusövningar och workshops

Förkunskapskrav

Rörelse 1-3

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Godkänt motsvarar minst vitsordet 3
Den studerande
- deltar aktivt i undervisningen
- utför givna omständigheter självständigt och visar prov på eget initiativ
- retunerar givna uppgifter i tid
- behärskar studieavsnittets innehåll
- skaffar självständigt information