Grunder i marknadsföringPoäng (5 sp)
Kod: FEV18AF01
Poäng
5 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande
- Känner till marknadsföringens grundbegrepp
- Förstår betydelsen av och kan tillämpa ett kundorienterat synsätt i
företaget eller organisationen
- Har grundläggande kunskap om och kan analysera kundens
köpbeteende
- Kan utforma en enklare marknadsföringsplan och kan förverkliga den
med hjälp av marknadsföringens konkurrensmedel
- Kan motivera de beslut som görs i marknadsplanen
Studieperiodens (kursens) innehåll
Marknadsföringens grundbegrepp, kundens köpbeteende, kundorienterat synsätt och marknadsföringsplan
Förkunskapskrav
Inga
Bedömningskriterier, tillräcklig (1)
Studerande känner till grundbegrepp inom marknadsföring och förstår marknadsföringens betydelse i organisationen
Studerande har grundläggande kännedom om konsument- och köpbeteende samt -processer
Studerande förstår grunderna i marknadsföringsplanering och känner till olika sätt att kommunicera på marknaden.
Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)
Studerande känner bra till grundbegrepp inom marknadsföring och förstår marknadsföringens mångfacetterade möjligheter i organisationen.
Studerande har god kännedom om ämnet och kan under handledning inhämta och analysera information om konsumentbeteende och köpprocesser.
Studerande förstår bra de olika delar som ingår i planering av marknadsföringen. Studerande känner väl till olika sätt att kommunicera på marknaden och kan under handledning tillämpa dessa i praktiken.
Bedömningskriterier, berömliga (5)
Studerande kan beskriva marknadsföringen utomordentligt och förstår marknadsföringens roll både internt och externt i organisationen. Studerande kan praktiskt tillämpa olika metoder inom marknadsföringen
Studerande har utomordentlig kännedom om ämnet och kan självständigt inhämta och analysera information om konsumentbeteende och köpprocesser.
Studerande har utmärkt kunskap om de olika delar som ingår i planering och kan tillämpa dessa i praktiken. Studerande känner väl till olika sätt att kommunicera på marknaden och kan självständigt tillämpa dessa i praktiken.
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Underkänd: Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Se gällande förverkligande FEV18AF01