Hoppa till innehåll

MarknadsföringPoäng (4 sp)

Kod: SKV24EE03

Poäng

4 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

• Studerande förstår innebörden av marknadsföringsbegreppet
• Studerande känner till faktorer som påverkar konsumenters köpbeteende
• Studerande känner till struktur och innehåll i marknadsplaner
• Studerande kan planera, genomföra och analysera olika marknadsföringsåtgärder inom sitt eget yrkesområde
• Studerande känner till grundbegreppen i tjänsteinriktad marknadsföring
• Studerande kan utforma strategier och säljprognoser som behövs inom marknadsföring
• Studerande har fått öva sig i olika tillvägagångssätt att marknadsföra tjänster och service inom eget yrkesområde
• Studerande förstår digital marknadsföring för företag
• Studerande kan tillämpa, analysera och utveckla arbetssätt som främjar ekonomisk, ekologisk och social hållbarhet och konsumtion inom marknadsföring

Studieperiodens (kursens) innehåll

Marknadsföring och tjänsteinriktad marknadsföring
Köpbeteende
Struktur och innehåll för marknadsplaner
Marknadsföringsåtgärder
Strategier och säljprognoser
Innehåll för tjänsteinriktad marknadsföring
Digital marknadsföring

Förkunskapskrav

SKV24EE01, SKV24EE02

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Studerande påvisar en ytlig kompetens och grundläggande förståelse för ämnet

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Studerande påvisar en kompetens som relateras och kopplas till litteraturen
Studerande kan reflektera och motivera egna synpunkter

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Studerande har en fördjupad kompetens och visar en djupare förståelse för ämnet i relation till det kommande yrket