•   Functions and Equations 1 BYR22MA01-3002 24.10.2022-18.12.2022  3 credits  (BYB22D-E, ...) +-
    Competence objectives of the study unit
    The student
    * knows how to use the four fundamental rules of arithmetic for the calculation and simplification of basic mathematical expressions and is able to solve simple first and second grade equations
    * is able to solve linear systems of equations algebraically and graphically
    * knows first and second grade equations and their characteristics
    * knows the basics of MathCad
    Prerequisites
    No previous knowledge required
    Content of the study unit
    - fractions
    - potentials
    - square roots
    - first-rate equations
    - percent
    - rational expressions and equations
    - formulas
    - quadratic equations
    - the concept of function
    - straighten the line and its properties
    - Equation system
    - exercises with MathCad
    Assessment criteria
    Failed (0)
    Den studerande uppfyller inte kravet för tillfredsställande kunskaper. (not translated)
    Assessment criteria – satisfactory (1-2)
    Students fulfill the objectives of the course, and in the relevant realization compulsory parts, at a satisfactory level.
    Assessment criteria – good (3-4)
    Students fulfill the objectives of the course, and in the relevant realization compulsory parts, at a good level.
    Assessment criteria – excellent (5)
    Students fulfill the objectives of the course, and in the relevant realization compulsory parts, at an excellent level.

    Name of lecturer(s)

    Taina Sjöholm

    Learning material

    Material finns i Moodle
    https://moodlecourses.novia.fi/course/view.php?id=5956 (not translated)

    Learning methods

    Flipped Learning, räkneövningar i små grupper och föreläsningar vid behov (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Kontinuerlig utvärdering/självutvärdering alternativt skriftlig tentamen 0-5
    Aktivitet i Moodle räknas som fördel. För att studerandes prestation i kursen ska kunna utvärderas enligt kontinuerlig utvärdering/självutvärdering krävs det aktiv närvaro på lektionerna, deltagande i mellanutvärderingarna och redovisning av självutvärderingen. I annat fall är den enda möjliga utvärderingsmetoden traditionell skriftlig tentamen.
    Om man i Moodle tagit del av allt material före lektionspasset i fråga, kan man höja sitt vitsord ifall man blir på gränsen mellan två vitsord. (not translated)

    Teaching language

    Swedish

    Timing

    24.10.2022 - 18.12.2022

    Enrollment date range

    15.06.2022 - 23.10.2022

    Group(s)
    • BYB22D-E
    • BYS22D-E
    • ÖH22BYS-LED-R
    • ÖH22BYB-LED-R
    Responsible unit

    Faculty of Technology and Seafaring

    Teachers and responsibilities

    Taina Sjöholm

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Civil and Construction Engineering, Degree Programme in Construction Management

    Campus

    Ekenäs, Raseborgsvägen 9

    Share of online studies

    2 credits

    Assessment scale

    H-5

    Alternative methods of attainment for implementation

    Kursen genomförs som en hybridkurs och det går att delta i vissa delar av kursen online via Webex.
    https://novia.webex.com/join/taina.sjoholm
    Studerande bör alltid i för väg meddela om distansdeltagande. (not translated)

    Exam dates and retake possibilities

    Kontinuerlig utvärdering eller tentamen i slutet av kursen, tidtabell och instruktioner hittas i Moodle.
    Omtentamen 20.01.2023 och 10.02.2023 (not translated)

    Timing and attendance

    Period 2 läsåret 2022-2023, Raseborg (not translated)

    Student's schedule and workload

    3 sp motsvarar ca 80 h arbete (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Den studerande uppfyller inte kravet för tillfredsställande kunskaper. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    Den studerande kan lösa de flesta grundläggande problem som anknyter till kursinnehållet och kompetenserna och förstår hur lösningar framskrider i mera komplicerade problem. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    Den studerande kan lösa problem från de olika delarna av kursen och även mera komplicerade problem genom att ta modell av exempellösningar. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    Den studerande kan tillämpa kursinnehållet och innovativt lösa mera komplicerade problem med hjälp av kursens kompetenser även i nya situationer. (not translated)