•   Activities among Children and Families SOKG02-3001 28.10.2022-31.12.2023  5 credits  (ÖH22YRKKYRKF-V, ...) +-
    Competence objectives of the study unit
    The Student:
    - has knowledge of the living conditions, resources, and needs of children and families in everyday life
    - can guide children and families in the service system
    - can plan, apply, and evaluate church activities for children and families
    - can apply church values in the work with children and families
    - can work interprofessionally within church and society
    Prerequisites
    No previous knowledge
    Content of the study unit
    - childhood and different families with children
    - service and service guidance for children and families
    - forms of activity for the church's child and family work
    - church early childhood education
    - methods and materials in the children and family work of the Church
    - respectful, culturally sensitive, and participatory support for the spiritual upbringing of families
    Assessment criteria
    Failed (0)
    The student does not demonstrate the most elementary knowledge in the subject. The student shows repeated misunderstandings of the phenomena and the subject
    Assessment criteria – satisfactory (1-2)
    The student demonstrates superficial competence and basic understanding of the subject
    Assessment criteria – good (3-4)
    The student demonstrates a competence that is related and linked to the literature
    The student can reflect and motivate from his/her point of view
    Assessment criteria – excellent (5)
    The student has an immerse competence and shows a deeper understanding of the subject in relation to the upcoming profession

    Name of lecturer(s)

    Nadja Suomela

    Learning material

    Riktlinjer för en familjecentrerad församling. Kyrkostyrelsen 2019.

    Stigen, Livslångt växande med församlingen. Kyrkostyrelsen 2021.

    Så att ingen blir ensam. Riktlinjer inom fostrande arbetet i Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland
    för förebyggande av utanförskap, Kyrkostyrelsen, Publikationer från Ev.-luth. kyrkan i Finland 103.
    Hwang, P. & Nilsson, B. (2019). Utvecklingspsykologi (3., rev. utg.). Stockholm: Natur och kultur.
    Parrish, Margarete, Mänskligt beteende. Perspektiv inom socialt arbete, Liber 2012, kap. 12 Familjer och familjesystem s. 278-310
    Davidsson, S & Juslin, E. 2016. Det resursstarka barnet - resursförstärkande yrkespraxis för barn under skolåldern.

    Övrig litteratur enligt anvisningar på kursens Moodleplatform. (not translated)

    Learning methods

    Hela kursen genomförs som självständiga studier enligt instruktioner i Moodle. (not translated)

    Teaching language

    Swedish

    Timing

    28.10.2022 - 31.12.2023

    Enrollment date range

    15.06.2022 - 30.09.2023

    Group(s)
    • ÖH22YRKKYRKF-V
    • ÖH22KOMPDIAK-V
    • ÖH22YRKDIAK-V
    • ÖH22KOMPKYRKF-V
    Responsible unit

    Faculty of Health and Welfare

    Teachers and responsibilities

    Nadja Suomela

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Social Care

    Share of online studies

    5 credits

    Assessment scale

    H-5

    Practical training and working life co-operation

    Studerande är självständigt i kontakt med arbetslivet och församlingslivet enligt instruktioner i Moodle. (not translated)

    Exam dates and retake possibilities

    Kursen genomförs i egen takt enligt instruktioner i Moodle. Kursen ska vara genomförd senast inom november 2023.I varje del finns det målsättningar, instruktioner, litteratur och examinationsuppgifter som du genomför och lämnar in. (not translated)

    Timing and attendance

    Autumn semester 2022 to autumn semester 2023. Virtual studies.

    Student's schedule and workload

    Kursen består av 5 sp som motsvarar sammanlagt 135 h självständigt arbete.

    Modul 1: Barns och familjers livsvillkor, resurser och behov av stöd 1,5 sp
    Den uppskattade arbetsmängden för skriftlig examination 1 motsvarar 40 h

    Modul 2: Interprofessionellt arbete med barn och familjer inom kyrka och samhälle 1,5 sp 40 h

    Den uppskattade arbetsmängden för skriftlig examination 2 motsvarar 40 h


    Modul 3 Församlingsverksamhet för barn och familjer 2 sp

    Den uppskattade arbetsmängden för examination i valfri form (enligt instruktioner i Moodle) 3 motsvarar 55 h (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    The student does not demonstrate the most elementary knowledge in the subject. The student shows repeated misunderstandings of the phenomena and the subject

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    The student demonstrates superficial competence and basic understanding of the subject

    Assessment criteria – good (3-4)

    The student demonstrates a competence that is related and linked to the literature
    The student can justify his/her own positions and has a grasp of definitions and concepts in connection with the subject

    Assessment criteria – excellent (5)

    The student has an immerse competence and shows a deeper understanding of the subject in relation to the upcoming profession and demonstrates the ability to think critically