•   Organization of Social and Health Care and Knowledge of the Social Field SOV22SVS04-3004 01.10.2022-31.05.2023  5 credits  (ÖH22REGSMPED-V) +-
    Competence objectives of the study unit
    The Student:
    -know the structure, governance, monitoring and visions of social and health care
    - has an insight into central legislation and the decision-making process in public administration and social care
    - can identify central authorities and levels of government and their responsibilities in social and health care
    - can account for the basics of client security
    - have basic skills in interprofessional work
    - know the qualifications and professional skills needed in the exercise of social work.
    Prerequisites
    No previous knowledge
    Content of the study unit
    -the basic features of social and health care management structures and service systems
    - the legal principles of public administration
    -the basics of social law
    - client security basics
    - inter professional work
    - central and current change work in social and health care
    -the areas of work for the Bachelor of Social Services
    Assessment criteria
    Failed (0)
    Underkänd examinationsuppgift och bristfällig insats i grupparbetet. Studerande visar inte tillräcklig kompetens i ämnet. (not translated)
    Assessment criteria – satisfactory (1-2)
    The student demonstrates superficial competence and basic understanding of the subject
    Assessment criteria – good (3-4)
    The student demonstrates a competence that is related and linked to the literature
    The student can reflect and motivate from his/her point of view
    Assessment criteria – excellent (5)
    The student has an immerse competence and shows a deeper understanding of the subject in relation to the upcoming profession

    Name of lecturer(s)

    Carita Blomström

    Learning material

    Raatikainen, E., Rahikka, A., Saarnio, T., & Vespä, P. (2020). Ammattina sosionimi. Helsingfors: Sanoma Pro Oy.
    Social- och hälsovårdsministeriet. (2017). Tillämpningsguide för socialvårdslagen. Helsingfors.
    https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/80392
    Finlex: Förvaltningslagen och Socialvårdslagen.

    Övrig litteratur enligt anvisningar under kursens gång (not translated)

    Learning methods

    Föreläsningar, grupparbeten, seminariedag. (not translated)

    Teaching language

    Swedish

    Timing

    01.10.2022 - 31.05.2023

    Enrollment date range

    01.09.2022 - 31.12.2023

    Group(s)
    • ÖH22REGSMPED-V
    Seats

    0 - 38

    Responsible unit

    Faculty of Health and Welfare

    Teachers and responsibilities

    Nadja Suomela, Carita Blomström

    Additional information

    Moodleplattformen fungerar som inlämningsplats och innehåller material, instruktioner, uppgifter, föreläsningsmaterial och litteratur. (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Social Care

    Assessment scale

    H-5

    Exam dates and retake possibilities

    Skriftliga examinationsuppgifter samt en muntlig presentation.

    08-02-2023 Deadline för den skriftliga gruppuppgiften. Kursuppgiften utförs i mindre grupper.
    10-02-2023 Seminariedag där kursuppgiften presenteras muntligt av kursens deltagare
    04-03-2023 Deadline för individuell examinationsuppgift
    Examinationsuppgifterna baserar sig på föreläsningarna och litteraturen. (not translated)

    Timing and attendance

    25.11.2022 13.00 - 16.00 Sal 462 Carita Blomström
    26.11.2022 12.00 - 16.00 Sal 462 Carita Blomström
    12.01.2023 12.00 - 16.30 Sal 463 Carita Blomström
    10.02.2023 12.00 - 16.00 Sal 462 Carita Blomström
    11.02.2023 08.30 - 11.00 Sal 462 Carita Blomström Seminarium
    24.03.2023 12.00 - 16.00 Sal 462 Nadja Suomela
    25.05.2023 08.30 - 11.00 Sal 462 Nadja Suomela (not translated)

    Student's schedule and workload

    5 sp = 135h
    En studiepoäng motsvarar 27 timmars arbete (135 h / 5 studiepoäng)

    Studiepoängens innehåll består av föreläsningar, studiebesök, gruppuppgifter och individuell examinationsuppgift. (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Underkänd examinationsuppgift och bristfällig insats i grupparbetet. Studerande visar inte tillräcklig kompetens i ämnet. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    Svag teoretisk kunskap i examinationsuppgiften.
    Studerande påvisar en ytlig kompetens och grundläggande förståelse för ämnet. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    Aktivt deltagande i gruppuppgift och framförande.
    Studerande påvisar en kompetens som relateras och kopplas till litteraturen. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    Teoretiskt stark examinationsuppgift som följer anvisningarna.
    Studerande har en fördjupad kompetens och visar en djupare förståelse för ämnet i relation till det kommande yrket (not translated)