Pia Höglund-Ingo
Det material som används i kursen finns i materialbank på moodle (not translated)
Kursen förverkligas genom 15 timmar föreläsningstillfällen och övningstillfällen. Resterande 66 timmar är eget arbete i form av en djupstudieuppgift. Närmare instruktioner för denna fås vid det introducerande tillfället och materialet och detaljerade anvisningar finns på moodleplattformen (not translated)
Kursen bedöms enligt skalan 1-5. Pararbetet består av en dialog/diskussion mellan två studerande och utvärderas enligt 1-5. Studerande i paret kan få olika slutvitsord för kursen. (not translated)
Swedish
02.01.2024 - 25.02.2024
01.12.2023 - 15.01.2024
Faculty of Health and Welfare
Pia Höglund-Ingo
Kursen Socialpedagogikens grunder ordnas för andra gången enligt ny läroplan för utbildningen. Tidigare kurser har utvärderats och nuvarande kurs har reviderats på basen av dessa utvärderingar
Studerande får utvärdering för paruppgiften via mail (not translated)
Degree Programme in Social Services
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Göra självstudieuppgift eller validera (not translated)
- (not translated)
Paruppgiften inlämnas enligt överenskommen tidtabell. Ifall paruppgiften inte är godkänd så kan den kompletteras tills studerande når ett godkännande (not translated)
Tidigare delen av vårterminen. Föreläsningar på Alere (not translated)
- (not translated)
15 timmar föreläsning och övning
66 timmar eget arbete - paruppgiften (not translated)
- (not translated)
Studerande uppvisar en ytterst allmän och ytlig kunskap. Förmår inte reflektera kring uppgiften. Studerande har inte hänvisat till litteratur genomgående i sina svar och hänvisar inte till vilken sida kunskapen är tagen ifrån. Studerande använder sej inte av giltiga vetenskapliga skrivregler (not translated)
Studerande har en något fragmentarisk men ändå grundläggande förståelse för ämnet och de fenomen som studeras. Framställningen saknar ett helhetsgrepp men innehåller ändå de mest centrala delarna. Studerande hänvisar till teoretisk grund genomgående men förmår inte reflektera kring frågorna, på så sätt att reflektionens koppling till det som studeras är svagt och allmänna (not translated)
Studerande kan reflektera kring fenomen i anslutning till ämnet och kan aktivt göra egna kopplingar till det studerade
Studerande kan motivera egna ståndpunkter med klar koppling till teoretisk grund och har grepp om definitioner och begrepp i anslutning till ämnet och de fenomen som studeras. Studerande visar ett klart grepp kring helheten och kan beskriva sammanhangen för de studerade fenomenen (not translated)
Studerande uppvisar fördjupad förståelse för ämnet och har ett säkert grepp kring de fenomen som studeras samt uppvisar förmåga till kritiskt tänkande. Studerandes reflektioner visar även en fördjupad förståelse för det som studeras i kombination med mogenhet och insiktsfullhet. Uppgiften är gjord med gott engegemang och hög ambitionsnivå. (not translated)