•   Grafisk programmering ELA18DS02-3003 16.01.2023-19.03.2023  3 sp  (ELA20D-V) +-
    Studieperiodens (kursens) lärandemål
    I denna kurs lär sig den studerande hur man skapar 2D och 3D modeller för visualisering. I kursen lär man sig också den bakomliggande matematiken som behövs för att kunna programmera och implementera visuella system.
    Förkunskapskrav
    Alla matematik -och programmeringskurser.
    Studieperiodens (kursens) innehåll
    - 3D matematik
    - Visualiseringsverktyg
    - Modellering
    - Simulationmodellering och programmering
    Bedömningskriterier
    Bedömningskriterier - tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
    Förstå visualiserings matematiken för både 2D och 3D.
    Kan göra enkla visualiseringar med hjälp av programvara.
    Grundkunskaper hur man använder programvara för att design grafiska element. Förstår sig på interaktiva element.
    Bedömningskriterier - goda-synnerligen goda (3-4)
    Kan tillämpa beräkningsmodeller för visualisering.
    Kan modifiera och underhålla program för visualisering.
    Kan producera nya grafiska element och visualiserings artefakter. Kan skapa interaktiva element via skript eller verktyg.
    Bedömningskriterier - berömliga (5)
    Kan utveckla och förändra beräkningsmodeller för givna problem.
    Kan utveckla ny programvara för specifika nya visualiseringsbehov.
    Kan konstruera AR/VR baserade grafiska element och programmera nya interaktiva element.

    Lärarens/ansvarspersonens namn

    Ronnie Sundsten

    Undervisningsspråk

    Svenska

    Tajmning

    16.01.2023 - 19.03.2023

    Anmälningstid

    01.12.2022 - 16.01.2023

    Grupp(er)
    • ELA20D-V
    Ansvarig enhet

    Institutionen för teknik och sjöfart

    Smågrupper
    • ELA20-I (Koko: 30.
    Lärare

    Kaj Wikman

    Utbildning

    Utbildning i el- och automationsteknik

    Verksamhetspunkt

    Vasa, Wolffskavägen 33

    Vitsordsskala

    H-5