Jörgen Strid
Wildenstam & Uggla (2022, 2020 eller 2018). Marknadsföring - Modeller och principer
Artiklar enligt instruktioner från lärare
PP-bilder
* Föreläsningar
* Övningar och diskussioner
* Projektarbete och presentation
* Tentamen
* Projektarbete (rapport) och presentation
Svenska
29.08.2023 - 17.12.2023
15.06.2023 - 28.08.2023
Institutionen för företagsekonomi
Jörgen Strid
Utbildning i företagsekonomi
0.00 sp
0.00 sp
H-5
* Tentamen
* Projektarbete
* Individuellt arbete
* Gästföreläsare
* Studiebesök
* Företagscase
Meddelas i samband med kurstart
HT23
Campus Vasa
27h per studiepoäng = 135 timmar. Av dessa är ca 55 timmar närstudier och resten självstudier
* Marknadsföringsstrategi
* Omvärldsanalys
* Marknadsundersökningar
* Konsumentbeteende/Köpbeteende
* Industriella marknader
* Varumärken
* Konkurrensmedel/marknadsmix
* CSR
Studenten när inte upp till bedömningskriterierna för minst tillfredställande
* Studerande känner till grundbegrepp inom marknadsföring och förstår marknadsföringens betydelse i organisationen
* Studerande har grundläggande kännedom om konsument- och köpbeteende samt -processer
* Studerande förstår grunderna i marknadsföringsplanering och känner till olika sätt att kommunicera på marknaden.
* Studerande känner bra till grundbegrepp inom marknadsföring och förstår marknadsföringens mångfacetterade möjligheter i organisationen.
* Studerande har god kännedom om ämnet och kan under handledning inhämta och analysera information om konsumentbeteende och köpprocesser.
* Studerande förstår bra de olika delar som ingår i planering av marknadsföringen. Studerande känner väl till olika sätt att kommunicera på marknaden och kan under handledning tillämpa dessa i praktiken.
* Studerande kan beskriva marknadsföringen utomordentligt och förstår marknadsföringens roll både internt och externt i organisationen. Studerande kan praktiskt tillämpa olika metoder inom marknadsföringen
* Studerande har utomordentlig kännedom om ämnet och kan självständigt inhämta och analysera information om konsumentbeteende och köpprocesser.
* Studerande har utmärkt kunskap om de olika delar som ingår i planering och kan tillämpa dessa i praktiken. Studerande känner väl till olika sätt att kommunicera på marknaden och kan självständigt tillämpa dessa i praktiken