Monika Kärkkäinen
Key account management: Woodbourn & McDonald
Strategic customer management: Payne & Frow
Marketing beyond the textbook: Laurell & Parment
Key account management: Peter Cheverton
Kundresan: Margareta Boström, Stefan Friberg
CRM for dummies: Helgesson
Litteratur av Kotler
www.ama.org
Övrig litteratur inom kundrelationer/CRM
Kursmaterial i Moodle
Föreläsningar, grupparbeten, inlämningsuppgiter och gruppdiskussioner.
Svenska
03.09.2024 - 27.10.2024
15.06.2024 - 06.09.2024
Institutionen för företagsekonomi
Monika Kärkkäinen
Kursinnehåll:
- Kundresan
- Kundprofilering
- CRM
- Salesfunnel
- Stamkundsprogram
- Content marketing
- Inbound marketing
Utbildning i företagsekonomi
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Datum för tentamen meddelas vid kursstart.
Vasa Campus, Wolffskavägen 33,hösten 2024
27 h studier per 1 sp (totalt 5sp).
Underkänd tentamen, bristfällig aktivitet, källhänvisningar saknas.
Godkänd tentamen och nlärningsuppgifter med medelvitsord 1-2
1. Man ser att du har läst rätt teori, har förstått ämnet och har en bra struktur
2. Du använder dig av rätt terminologi och med tanke på kursens kompetenser
Godkändnlä tentamen och inlämningsuppgifter med medelvitsord 3-4
1. Man ser att du har läst rätt teori, har förstått ämnet och har en bra struktur
2. Du använder dig av rätt terminologi och med tanke på kursens kompetenser
3. Du kan lyfta upp centrala frågor och teoretiska synpunkter
4. Du kan knyta teorin till praktiken och reflektera till egna erfarenheter
Godkänd tentamen och inlärmningsuppgifter med medelvitsord 4-5
1. Man ser att du har läst rätt teori, har förstått ämnet och har en bra struktur
2. Du använder dig av rätt terminologi och med tanke på kursens kompetenser
3. Du kan lyfta upp centrala frågor och teoretiska synpunkter
4. Du kan knyta teorin till praktiken och reflektera till egna erfarenheter
5. Du kan bidra med egen tolkning och relatera till större sammanhang och ge nya vinklingar på ämnet, även med tanke på framtiden