•   Sjöfartsekonomi SF14M304-3005 11.02.2022-11.03.2022  2 sp  (SFK18F-Å, ...) +-
    Studieperiodens (kursens) lärandemål
    Att känna till världshandel, ekonomi och hur varuströmmar i huvuddrag rör sig globalt. Känna till fraktmarknadens funkt-ionsmekanismer och verksamhetsprinciper. Känna till kost-nadsstrukturen som ansluter sig till rederiverksamhet och far-tygets drift och finansiering
    Förkunskapskrav
    -
    Studieperiodens (kursens) innehåll
    • Internationell handel
    • Materialadministration och logistik
    • Sjötransporter
    • Spedition
    • Rederiets administration
    Bedömningskriterier
    Bedömningskriterier - tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
    -

    Lärarens/ansvarspersonens namn

    Petteri Niittymäki

    Undervisningsmetoder

    Föreläsningar och/eller projektifierat lärande

    Undervisningsspråk

    Svenska

    Tajmning

    11.02.2022 - 11.03.2022

    Anmälningstid

    15.11.2021 - 10.02.2022

    Grupp(er)
    • SFK18F-Å
    • SFK19F-Å
    • SFK18D-Å
    • SFK19D-Å
    • SFK17V-Å
    • SFK17U-Å
    Antal studerande (min. - max.)

    1 - 60

    Ansvarig enhet

    Institutionen för teknik och sjöfart

    Lärare

    Mats Enberg

    Utbildning

    Utbildning i sjöfart

    Verksamhetspunkt

    Åbo, Hertig Johans parkgata 21

    FUI-andel

    1 sp

    Andel virtuell undervisning

    1 sp

    Vitsordsskala

    H-5

    Tidtabell för examination (t.ex. tentamina, omtentamina)

    Time and place you will find from your schedule and exam dates are determined by the teacher at the beginning of an actual course. Re-exam dates set by Novia generally.

    Tid och plats

    Time and place you will find from your schedule and exam dates are determined by the teacher at the beginning of an actual course. Re-exam dates set by Novia generally.

    Studerandes tidsanvändning och belastning

    66h

    Bedömningskriterier
    Bedömningskriterier - tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

    • Demonstrerar förtrogen med branschens kunskapsbas
    • Kan hitta information från en källa till information för en situation
    • Kan använda guidade modeller i situationer.
    • Kan självständigt lösa en given uppgift
    • Kan samordna och främja gruppens målorienterade aktiviteter
    • Kan agera ansvarsfullt i enlighet med ekologiska principer i olika situationer.

    Bedömningskriterier - goda-synnerligen goda (3-4)

    • Kunna tillämpa kunskapsbasen på fältet konsekvent.
    • Kan söka efter information från olika informationskällor.
    • Kan tillämpa modeller i praktiken.
    • Kan självständigt och konsekvent lösa en given uppgift
    • Kan konsekvent samordna och främja gruppens målorienterade aktiviteter
    • Kan agera konsekvent och ansvarsfullt enligt ekologiska principer i olika situationer

    Bedömningskriterier - berömliga (5)

    • Kunnande med att tillämpa kunskapsbasen i fältet
    • Kunna välja lämpliga informationskällor för situationen och kan söka efter relevant information
    • Kan välja och tillämpa modeller kritiskt i praktiken
    • Kunnande om hur man löser flera uppdrag
    • Kan koordinera och främja gruppens målorienterade aktiviteter.
    • Kan agera professionellt och ansvarsfullt i enlighet med ekologiska principer i olika situationer