Rika Levy-Malmberg
Boman, E., Levy, M. R., & Fagerström, L. (2020). Differences and similarities in scope of practice between registered nurses and nurse specialists in emergency care: an interview study. Scandinavian Journal of Caring Sciences, 34(2), 492–500. https://doi.org/10.1111/scs.12753
Boman, E., Glasberg, A.-L., Levy-Malmberg, R., & Fagerström, L. (2019). “Thinking outside the box”: advanced geriatric nursing in primary health care in Scandinavia. BMC Nursing, 18(1), N.PAG. https://doi.org/10.1186/s12912-019-0350-2
Boman, E., Levy, M. R., & Fagerström, L. (2019). Nurses’ understanding of becoming nurse practitioner role in the Norwegian emergency care context: A qualitative study. Nordic Journal of Nursing research. https://doi.org/10.1177/2057158518783166
Bryant-Lukosius, D., & DiCenso, A. (2004). A framework for the introduction and evaluation of advanced practice nursing roles. Journal of Advanced Nursing (Wiley-Blackwell), 48(5), 530–540. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.2004.03235.x
Kerr, L., & Macaskill, A. (2020). The journey from nurse to advanced nurse practitioner: applying concepts of role transitioning. British Journal of Nursing, 29(10), 561–565. https://doi.org/10.12968/bjon.2020.29.10.561
Mackey, H., Noonan, K., Kennedy Sheldon, L., Singer, M., & Turner, T. (2018). Oncology Nurse Practitioner Role: Recommendations from the Oncology Nursing Society’s Nurse Practitioner Summit. Clinical Journal of Oncology Nursing, 22(5), 516–522. https://doi.org/10.1188/18.CJON.516-522
Föreläsningar, gruppdiskussion
0-5
Svenska
06.09.2024 - 11.10.2024
15.06.2024 - 05.09.2024
Institutionen för hälsa och välfärd
Rika Levy-Malmberg, Daniel Nenonen
Utbildning inom social- och hälsovård
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 sp
5.00 sp
H-5
Den skriftliga inlämningsuppgiften kommer att ges under föreläsningen
Se Moodle
Hösten 2024 campus Vasa
1ECTS=27h
Uppnådde inte något av kriterierna för akademiskt skrivande och presentation av sitt arbete
Har en ytlig kunskap om ämnet, poängterar, gör svaga intervjuer och svag analys av resultaten
Har goda kunskaper i ämnet, genomför en respektabel och värdefull intervju, analysen och resultatpresentationen gav god kunskap om ämnet
Studenten visar en fördjupad kunskap, processen att samla in data och resultatpresentationen ökar kunskapen och förståelsen