Camilla Strandell-Laine
Föreläsningsmaterial, vetenskapliga artiklar och annat distribuerat material på Moodle.
Alla uppgifter bör skrivas enligt Novias skrivanvisningar för examensarbeten.
Grunden för kursens examination utgörs av:
- Ett skriftliga individuellt inlämningsarbete, bedöms enligt 0-5
- Ett grupparbete, bedöms enligt 0-5
Feedback på uppgifterna fås genom bedömningskriterier, utförligare motivering fås vid kontakt med kursens lärare.
Svenska
01.08.2024 - 31.12.2024
01.12.2023 - 09.08.2024
0 - 50
Institutionen för hälsa och välfärd
Camilla Strandell-Laine, HYH Hälsa och Välfärd
Utbildning inom social- och hälsovård
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 sp
5.00 sp
H-5
Deadline grupparbete xx.xx.2024
Deadline individuell uppgift xx.xx..2024
Hösten 2024
Nätkurs via Teams och Moodle
Föreläsningar
Seminarium obligatorisk närvaro
Kursen omfattar 5 sp, totalt 135 timmar.
Föreläsningar 6 h
Seminarium 4 h
Självstudier 125 h
Texten är fragmentarisk och den besvarar inte frågorna.
Metodlitteraturen används inte.
Reflektioner framförs inte.
Den tekniska utformningen brister.
Redogör inte för de centrala begreppen och de grundläggande principerna.
Frågorna besvaras vagt och smalt.
Litteraturen refereras
Reflektioner framförs endast i begränsad utsträckning.
Den tekniska utformningen är nöjaktig.
Refererar begrepp och grundläggande princip
Studerande har försvarliga kunskaper om kvalitetsledning och förbättringsarbete samt hur dessa bör tillämpas, samt en bristfällig förståelse av grundläggande relevanta begrepp.
Frågorna besvaras.
Metodlitteraturen tillämpas.
Texten är reflekterande och kritiska synpunkter finns.
Den tekniska utformningen är god
Förstår och kan förklara begrepp och de grundläggande principerna baserar sig på litteratur. Studerande har goda kunskaper om kvalitetsledning och förbättringsarbete och hur dessa bör tillämpas
Frågorna besvaras uttömmande och mångsidigt.
Litteraturen analyseras och tillämpas.
Reflektionen är vetenskapligt analytisk.
Den tekniska utformningen är berömlig.
Har förmåga att se samband och göra egna slutsatser
Använder sig mångsidigt av litteratur
Studerande har utmärkta kunskaper om kvalitetsledning och förbättringsarbete och hur dessa bör tillämpas, samt en god förståelse av grundläggande relevanta begrepp och kan använda dessa självständigt och kritiskt