Marica Hinders
Rekommenderad litteratur finns i kursens Moodle
Lektioner, individuella studier och grupparbete.
Hybrid undervisning
Feedback på uppgifterna fås genom bedömnings kriterier, utförligare motivering fås vid kontakt med kursens lärare.
Svenska
21.03.2025 - 31.05.2025
15.06.2024 - 31.12.2024
Institutionen för hälsa och välfärd
Marica Hinders
Utbildning inom social- och hälsovård
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Case uppgifter
Självstudier
Grupparbete
Undervisningen är hybrid.
21.3 kl 9-12
4.4. kl 12.30-15.30
24.4. kl 9-12
22.5 kl 12.30-15.30
1sp = 27h
5sp = 135h
Hybrida lektioner (9h) Studerande väljer att delta online eller på Campus
Individuella studier (122h), eget arbete samt grupparbete
Seminarium (4h) Online eller på Campus
Texten är fragmentarisk och den besvarar inte frågorna.
Metodlitteraturen används inte.
Reflektioner framförs inte.
Den tekniska utformningen brister.
Redogör inte för de centrala begreppen och de grundläggande principerna
Frågorna besvaras vagt och smalt.
Litteraturen refereras
Reflektioner framförs endast i begränsad utsträckning.
Den tekniska utformningen är nöjaktig.
Refererar begrepp och grundläggande princip
Studerande har försvarliga kunskaper om kvalitetsledning och förbättringsarbete samt hur dessa bör tillämpas, samt en bristfällig förståelse av grundläggande relevanta begrepp
Frågorna besvaras.
Metodlitteraturen tillämpas.
Texten är reflekterande och kritiska synpunkter finns.
Den tekniska utformningen är god
Förstår och kan förklara begrepp och de grundläggande principerna baserar sig på litteratur. Studerande har goda kunskaper om kvalitetsledning och förbättringsarbete och hur dessa bör tillämpas,
Frågorna besvaras uttömmande och mångsidigt.
Litteraturen analyseras och tillämpas.
Reflektionen är vetenskapligt analytisk.
Den tekniska utformningen är berömlig.
Har förmåga att se samband och göra egna slutsatser
Använder sig mångsidigt av litteratur
Studerande har utmärkta kunskaper om kvalitetsledning och förbättringsarbete och hur dessa bör tillämpas, samt en god förståelse av grundläggande relevanta begrepp och kan använda dessa självständigt och kritiskt