Jaana Ylimartimo-Nybäck
Studiematerial på Moodle.
Everett, J. C., Swanson, K. K. & Blanco, J. F. (2019). Guide to producing a Fashion Show (4th edition).
Holmberg, P. (2022). A glimpse behind the scenes: en handbok om hur en modevisning skapas.
Eklund, S. (2011, 2009). Arbeta i projekt.
Dowson, R. & Bassett, D. (2015). Event Planning and Management.
Shone, A. & Parry, B. (2013). Successful Event Management.
Enligt föreläsarens anvisningar.
Studerande ska följa Novias skrivanvisningar för examensarbeten.
Teamarbete, möten, workshops, research, mood boards, diskussioner, berättande undervisning och föreläsningar.
Kursen utvärderas enligt vitsord (0-5) för inlämningsuppgifter (individuella och team) samt för aktivitet. Medeltal av uppgifternas vitsord bildar slutvitsordet i kursen.
Svenska
01.08.2023 - 31.12.2023
15.06.2023 - 30.09.2023
Institutionen för hälsa och välfärd
Jaana Ylimartimo-Nybäck
Mer information ges vid kursintroduktion.
Utbildning inom skönhetsbranschen
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Godkänt projektarbete, godkänd projektrapport samt aktivitet. Studerandes aktivitet har en central roll för genomförande av projektet.
Feedback ges för team eller hela gruppen.
Studerande och deras team ska samarbeta med arbetslivet. Sponsorer eftersöks.
Genomfört projekt- modevisning och inlämnad projektrapport. Deadline hösten 2023 och seminarium december 2023.
Vitsord (0-5) ges för följande delar:
1. Mood board! Teamen presenterar för gruppen en mood board inom specifikt tema vid tillfälle, 1sp, deadline: v.39, må 25.9.2023. Team feedback ges direkt vid tillfället.
2. Individuell projektrapport om modevisningen (planering, genomförande och utvärdering), 2sp, deadline och seminarium: 12.12.2023. Grupp feedback ges vid seminarium.
3. Aktivt deltagande i projektet under undervisning, genom teamarbete, egen roll och individuell insats, 2sp.
Instruktioner för examinationerna ges av lärare vid kursstart.
28.08-19.12.2023 Campus Alere. Modevisningen kan eventuellt förverkligas i november.
Studerande arbetar 27h/sp.
Närstudier: 40h
Självstudier: 95h
Totalt: 135h
Studerande har inte följt uppgiftens anvisningar och påvisar synnerligen svaga kunskaper inom ämnet.
Inlämningsuppgiften är bristfällig eller saknas.
Studerande har inte deltagit och har inte bidragit i processen för projektarbetet. Studerandes andel i projektet kan inte påvisas eller är kortfattad.
Studerande har inte visat större engagemang och har inte varit aktiv under kursens gång.
Studerande har delvis följt uppgiftens anvisningar och påvisar nöjaktiga kunskaper inom ämnet.
Inlämningsuppgiftens innehåll är tillfredsställande.
Studerande har delvis deltagit och har delvis bidragit i processen för projektarbetet. Studerandes andel i projektet är nöjaktigt.
Studerande har deltagit i kursen, men engagemang och aktivitet har varit låga eller tillfredsställande.
Studerande har nästan eller har fullföljt uppgiftens anvisningar och påvisar goda eller synnerligen goda kunskaper inom ämnet.
Inlämningsuppgiftens innehåll är bra eller synnerligen bra.
Studerande har deltagit, tagit delvis ansvar och har bidragit till processen för projektarbetet. Studerandes andel i projektet är bra eller synnerligen bra. Studerande har deltagit eller deltagit aktivt i kursen och påvisar engagemang för kursinnehåll och kursuppgifter.
Studerande har fullföljt uppgiftens anvisningar och påvisar utmärkta kunskaper inom ämnet.
Inlämningsuppgiftens innehåll är utmärkt och utomordentligt väl gjort.
Studerande har tagit ansvar och har bidragit till att processen för projektarbetet framskrider. Studerandes andel i projektet är tydligt och utmärkt. Studerande har varit aktiv under hela kursen och påvisar extra engagemang och intresse för kursinnehåll och kursuppgifter.