Lina Nybjörk
Ett stort under – Plan för konfirmandarbetet 2017 ”Att leva inför Guds ansikte” Publikationer från Ev.-luth. kyrkan i Finland 61 Kyrkan och verksamheten Kyrkostyrelsen Helsingfors 2017 https://julkaisut.evl.fi/catalog/Tutkimukset%20ja%20julkaisut/r/1494/viewmode=previewview
Innanen, T. & Niemelä, K. (toim.) (2016) Rippikoulun todellisuus. Kirkon tutkimuskeskus https://julkaisut.evl.fi/catalog/Tutkimukset%20ja%20julkaisut/r/4175 (e-kirja)
Trygg församling. Publikationer från Ev.luth. kyrkan i Finland 85 Kyrkan och verksamheten Kyrkostyrelsen Helsingfors 2019 https://evl.fi/documents/1327140/43626708/Trygg+f%C3%B6rsamling.pdf/b654843f-5616-404a-390c-c298d7a9deb0?t=1579607930000
Underbara hjälpledare. Riktlinjer för hjälpledarverksamheten 2016. Publikationer från Ev.luth. kyrkan i Finland 44 Kyrkan och verksamheten Kyrkostyrelsen Helsingfors 2016 https://julkaisut.evl.fi/catalog/Tutkimukset%20ja%20julkaisut/r/1389/viewmode=previewview
Underbart arbete – Utvärderingsmetoder i konfirmandarbetet Publikationer från ev.luth. kyrkan i Finland 69, Kyrkan och verksamheten Kyrkostyrelsen Helsingfors 2018 https://julkaisut.evl.fi/catalog/Tutkimukset%20ja%20julkaisut/r/1489/viewmode=previewview
Övrig litteratur och material enligt anvisningar på Moodle.
Flerformsstudier i form av närstudier, litteraturstudier, grupparbeten, individuellt arbete och examinationsuppgifter.
Svenska
01.01.2023 - 31.05.2023
01.12.2022 - 27.01.2023
Institutionen för hälsa och välfärd
Vasa Socionom, Lina Nybjörk, Anna-Karin Lärka
Utbildning till socionom
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Gästföreläsare från arbetslivet.
Deadline för examinationsuppgifter överenskoms på första närstudietillfället.
Närstudier:
28.1.2023 kl. 8.30-16
10.3.2023 kl. 8.30-16
14.4.2023 kl. 8.30-16
Kursen består av 5 sp, vilket betyder att arbetsbelastningen för studerande är 5 x 27 h = 135 h. Kursen har 24 h närstudier och övriga 111 h består av eget arbete i form av litteraturstudier, skriftliga uppgifter, grupparbeten och examinationsuppgifter som anvisas i Moodle.
Studerande uppvisar inte de mest elementära kunskaperna inom ämnet. Studerande uppvisar upprepade missförstånd av fenomenen och ämnet.
Studerande påvisar en ytlig kompetens och grundläggande förståelse för ämnet.
Studerande påvisar en kompetens som relateras och kopplas till litteraturen. Studerande kan reflektera och motivera egna synpunkter.
Studerande har en fördjupad kompetens och visar en djupare förståelse för ämnet i relation till det kommande yrket.