Susanne Jungerstam
Mattson, T. (2017) Kunskap och lärande i socialt arbete. Om socialarbetare och viljan att veta. Gleerups (valda delar)
Parrish, M (2012) Mänskligt beteende. Perspektiv inom socialt arbete. Studentlitteratur. s. 14-47 samt sidorna 130-171
Säljö, R. (2016) Lärande. En introduktion till perspektiv och metaforer. Gleerups (valda delar)
Övrigt av examinator utdelat material
Studerandecentrerade inlärningsmetoder. Blended learning
som grund för bedömning är godkänd närvaro vid de tillfällen som kräver obligatorisk närvaro. Godkända delexaminationsarbeten samt godkänd skriftlig tentamen
Svenska
28.09.2020 - 20.12.2020
01.08.2020 - 30.09.2020
Institutionen för hälsa och välfärd
Pia Höglund-Ingo
Vid första kurstillfället ger kursansvarige närmare information om både frivilliga och obligatoriska moment och närvaro i kursen.
Utbildning till socionom
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 sp
0.00 sp
H-5
skriftlig tentamen
Studerande behandlar frågan och materialet på en ytterst allmän och ytlig nivå
Studerande har besvarat frågan på ett relevant sätt och förmår göra egna tillämpande reflektioner. Visar influens av kursmaterial och -litteratur
Studerande har klart besvarat frågan och visar klarhet över centrala begrepp och definitioner. Texten visar på logik i uppbyggnad och studerande kan också göra egna relevanta, reflekterande paralleller som visar på klar förståelse
Studerande visar klarsynthet och mognad i sin förståelse, utöver det vanliga. Kan reflektera kring pedagogiska fenomen och dess koppling till det sociala arbetet på ett djupgående sätt.