Lina Nybjörk
Blommila, K., Juntunen, M., Kosunen, S. (red.) (2022). Puheenvuoroja palveluohjauksesta. Helsingfors: Suomen palveluohjausyhdistys, SPO ry,
Helminen, J. (red.) (2016). Sosiaaliohjaus: Lähtökohtia ja käytäntöjä. Helsingfors: Edita.
Hujala, A. & Taskinen, H. (red.) Uudistuva Sosiaali- ja terveysala. Tammerfors: Tampere University Press. https://trepo.tuni.fi/handle/10024/123995
Laanterä, S., Saunders, H. (red.) (2020). Sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten geneerinen osaaminen. Kirjallisuuskatsaus. St Michel: Kaakkois Suomen ammattikorkeakoulu. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-344-253-5
Socialvårdslag 1301/2014.
Vähäkangas, P., Orava, M., Hammar, M. & Kivimäki, B. (2018) Österbottens servicehandledning i skick – Verksamhetsmodeller och nyckeltal för informationsledning Helsingfors: Social och hälsovårdsministeriets rapporter och promemorior https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/161288
Av läraren anvisad litteratur under kursens gång.
Föreläsningar, samarbete med arbetslivet.
Svenska
02.09.2024 - 31.12.2024
15.06.2024 - 22.09.2024
Institutionen för hälsa och välfärd
Lina Nybjörk
Moodlekursen innehåller material, instruktioner, uppgifter, föreläsningsmaterial och litteratur.
Utbildning till socionom
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Samarbete med arbetslivet.
Instruktioner för examinationerna fås på det första kurstillfället.
Föreläsningarna äger rum på Alere enligt schema.
5 sp = 135h
En studiepoäng motsvarar 27 timmars arbete (135 h / 5 studiepoäng) för en studerande. Dessa timmar består av föreläsningar och eget arbete med examinationsuppgifter.
Närstudietillfällena utgör 15h.
Studerande visar inte tillräcklig kompetens i ämnet.
Studerande påvisar en ytlig kompetens och grundläggande förståelse för ämnet.
Studerande påvisar en kompetens som relateras och kopplas till litteraturen.
Studerande har en fördjupad kompetens och visar en djupare förståelse för ämnet i relation till det kommande yrket.