Engelska för estenomer (3 sp)
Kod: SKV22EN01-3001
Förverkligandets information
Anmälningstid
15.06.2024 - 30.09.2024
Tajmning
02.09.2024 - 31.12.2024
Antal studiepoäng
3 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för hälsa och välfärd
Verksamhetspunkt
Vasa, Wolffskavägen 31
Undervisningsspråk
- Englanti
Utbildning
- Utbildning inom skönhetsbranschen
Lärare
- Miranda Ekholm
Grupper
-
EST22D-VEstenom (YH), h22, dagstudier, Vasa
Lärandemål
Studerande
-kan på ett professionellt sätt kommunicera muntligt och skriftligt i de situationer som uppkommer i arbetslivet
-behärskar central terminologi inom sitt eget område och kan tillgodogöra sig det huvudsakliga innehållet i facklitteratur i sin bransch
-förhåller sig positivt till att utveckla sina receptiva och produktiva språkkunskaper
-är medveten om kulturella skillnader i kommunikation
Innehåll
-arbetslivsrelaterade dokument
-kommunikation i arbetslivet
-kulturella skillnader i internationell kommunikation
Tid och plats
22.10.2024-10.12.2024 Campus Alere.
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Studiematerial på Moodle.
Studerande ska följa Novias skrivanvisningar för examensarbeten.
Undervisningsmetoder
Föreläsningar, praktiska övningar och workshops.
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Examination består av inlämningsuppgifter. Deadline är hösten 2024.
Förverkligandets alternativa prestationssätt
Godkända övnings- och kursuppgifter.
Feedback ges efter kursens avslut.
Studerandes tidsanvändning och belastning
Studerande arbetar 27h/sp.
Närstudier: 24h
Självstudier: 57 h
Totalt: 81 h
Tilläggsuppgifter för studerande
Mer information ges vid kursintroduktion.
Vitsordsskala
H-5
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Kursen utvärderas enligt vitsord (0-5) för inlämningsuppgifter (individuella och/eller team). Medeltal av uppgifternas vitsord bildar slutvitsordet i kursen.
Underkänd (0)
Studerande har inte följt uppgiftens anvisningar och påvisar synnerligen svaga kunskaper inom ämnet.
Inlämningsuppgifterna är bristfälliga eller saknas.
Studerande har inte visat större engagemang och har inte varit aktiv under kursens gång.
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
Studerande har delvis följt uppgiftens anvisningar och påvisar nöjaktiga kunskaper inom ämnet.
Inlämningsuppgifterna innehåll är tillfredsställande.
Studerande har deltagit i kursen, men engagemang och aktivitet har varit låga eller tillfredsställande.
Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)
Studerande påvisar en kompetens som relateras och kopplas till litteraturen
Studerande kan reflektera och motivera egna synpunkter
Studerande har nästan eller har fullföljt uppgiftens anvisningar och påvisar goda eller synnerligen goda kunskaper inom ämnet.
Inlämningsuppgifternas innehåll är bra eller synnerligen bra.
Studerande har deltagit eller deltagit aktivt i kursen och påvisar engagemang för kursinnehåll och kursuppgifter.
Bedömningskriterier, berömliga (5)
Studerande har fullföljt uppgiftens anvisningar och påvisar utmärkta kunskaper inom ämnet.
Inlämningsuppgifternas innehåll är utmärkt och utomordentligt väl gjort.
Studerande har varit aktiv under hela kursen och påvisar extra engagemang och intresse för kursinnehåll och kursuppgifter.
Studerande har fördjupade kunskaper och påvisar en djupare förståelse av ämnet i relation till den kommande professionen.
Förkunskapskrav
Examen från andra stadiet
Tilläggsuppgifter
-