Hoppa till innehåll

Company Internationalization (5 sp)

Kod: FEK23VII01-3002

Förverkligandets information


Anmälningstid

15.06.2024 - 09.09.2024

Tajmning

09.09.2024 - 20.12.2024

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för företagsekonomi

Undervisningsspråk

  • Englanti

Utbildning

  • Utbildning i företagsekonomi

Lärare

  • Henrik Virtanen

Grupper

  • FEK22-I (Storlek: 30. Öppet universitet: 0.)

Grupper

  • FEK22D-V
    Tradenom (YH), h22, dagstudier, Vasa

Smågrupper

  • FEK22-I

Lärandemål

Studerande
- Känner till ett företags internationalisering från ett teoretiskt och praktiskt perspektiv
- Känner till olika internationaliseringsstrategier och -metoder
- Känner till hur man använder sig av olika analyser vid i företagets internationaliseringsprocess

Innehåll

- Orsaker till företagets internationalisering
- Möjligheter och hinder i internationaliseringsprocessen
- Verksamhetsstrategier och etableringsformer vid företagets internationalisering
- Val av marknader och användning av analyser (makro- och mikro-verksamhetsmiljö)

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

Studerande förstår begreppet internationalisering och har förmågan att arbeta självständigt och i grupp.
Studerande har förmåga att hämta information från olika källor och förstår betydelsen av informationens korrekthet och tillförlitlighet.
Studerande kan agera etiskt och kommunicera professionellt.
Studerande är medveten om frågor kring hållbarhet och ansvarsfullt agerande vid företagets internationalisering.

Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)

Studerande förstår begreppet internationalisering och kan anpassa det till en verklig situation. Studerande kan söka information, arbeta framgångsrikt självständigt och i grupp.
Studerande har förmåga att bedöma informationens korrekthet och tillförlitlighet.
Studerande kan redogöra för sin egen inlärningsprocess.
Studerande kan agera etiskt och kommunicera professionellt.
Studerande kan resonera kring frågor om hållbarhet och ansvarsfullt agerande vid företagets internationalisering.

Arviointikriteerit, berömliga (5)

Studerande har djupare förståelse för begreppet internationalisering och dess parametrar och kan tillämpa det på ett innovativt sätt.
Studerande kan göra en omfattande informationssökning, arbeta framgångsrikt självständigt och i grupp.
Studerande har förmåga att analytiskt bedöma informationens korrekthet och tillförlitlighet.
Studerande kan djupt reflektera kring sin egen inlärningsprocess.
Studerande tar initiativ, agerar etiskt och kommunicerar professionellt i olika situationer.
Studerande kan resonera kring och använda sig av förståelsen för frågor om hållbarhet och ansvarsfullt agerande vid företagets internationalisering.

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.

Förkunskapskrav

Utrikeshandelsteknik
Kulturkännedom och olika marknadsområden