Digitala marknadsföringsmöjligheter (3 sp)
Kod: VAL23015-3001
Förverkligandets information
Anmälningstid
01.11.2023 - 30.11.2023
Tajmning
05.02.2024 - 18.02.2024
Antal studiepoäng
3 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Undervisningsspråk
- Svenska
Lärare
- Ida Britta Petrelius
Lärandemål
kunna grunderna i digital marknadsföring
kunna rikta din marknadsföring till de rätta målgrupperna
hitta den rätta digitala kanalen för den egna marknadsföringen
förstå grundprinciperna för hur algoritmerna fungerar och kunna utnyttja dom
Innehåll
Innehåll & Kanaler – vad du har att förmedla och vem du vill nå. Var finns din publik och hur du på bästa sätt kan kommunicera med den.
Budskap & Paketering – hur kan du konkret kommunicera med din målgrupp på ett smart sätt och paketera det du har att erbjuda på ett snyggt sätt
Plattformar & Spridning – vi tittar närmare på olika plattformar som möjliggör digital marknadsföring och principerna bakom dem kopplat till algoritmer
Vitsordsskala
H-5
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Deltagande i online föreläsningar samt inlämnade, godkända kursuppgifter
Förkunskapskrav
professionell arbetserfarenhet i den kreativa branschen