Kulturkännedom och olika marknadsområden (5 sp)
Kod: FEK22VIA02-3002
Förverkligandets information
Anmälningstid
15.06.2024 - 13.01.2025
Tajmning
13.01.2025 - 27.04.2025
Antal studiepoäng
5 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för företagsekonomi
Undervisningsspråk
- Englanti
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
- Rosmeriany Nahan-Suomela
Grupper
- FEK23-I (Storlek: 40. Öppet universitet: 0.)
Grupper
-
FEK23D-VTradenom (YH), h23, dagstudier, Vasa
Smågrupper
- FEK23-I
Lärandemål
Studerande
-förstår affärskulturens och organisationskulturens betydelse för mångkulturella affärsrelationer
-har färdighet att tillägna sig främmande kulturer
-är förtrogen med handeln inom några utvalda marknadsområden
-känner till de handelspolitiska organisationerna och dess inverkan på världshandeln
Innehåll
- affärskulturens och organisationskulturens betydelse för mångkulturella affärsrelationer
- främmande kulturer
- handeln inom några utvalda marknadsområden
- handelspolitiska organisationer och dess inverkan på världshandeln
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Browaeys, M., & Price, R. 2021 or the latest version. Understanding cross-cultural management (2nd ed.). Harlow: Financial Times/Prentice Hall.
Undervisningsmetoder
This course aims to provide the students with knowledge and understanding of cross cultural impact on international businesses, with a specific focus on cross cultural communication, negotiation and teamwork. Students are able to display and apply understanding of cultural differences when interacting with different nationalities as well as understand the challenges and opportunities of doing business in various cultures.
Praktik- och arbetslivssamarbete
Excursion( company visits)
Förverkligandets alternativa prestationssätt
Evaluation
Collaboration with different organisations regarding DEI Project
Studerandes tidsanvändning och belastning
Total work load of the course: 135 h. Scheduled studies 65 h and autonomous studies: 70 h
Vitsordsskala
H-5
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
Känner till handeln inom något marknadsområde
Har en helhetsbild av hur olika kulturer och områden kan grupperas in
Förstår hur handelspolitiska organisationer inverkar på världshandeln
Studerande har förmåga att hämta information från olika källor och förstår betydelsen av informationens korrekthet och tillförlitlighet.
Studerande kan agera etiskt och kommunicera professionellt.
Studerande är medveten om frågor kring hållbarhet och ansvarsfullt agerande vid affärsrelationer.
Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)
Har goda kunskaper om olika marknadsområden
Har en god förståelse av främmande kulturer
Förstår hur handelspolitiska organisationer inverkar på världshandeln och känner väl till några handelspolitiska organisationer
Studerande har förmåga att bedöma informationens korrekthet och tillförlitlighet. Studerande kan agera etiskt och kommunicera professionellt. Studerande kan resonera kring frågor om hållbarhet och ansvarsfullt agerande vid affärsrelationer.
Arviointikriteerit, berömliga (5)
Har fördjupad kunskap om olika marknadsområden
Har en fördjupad förståelse av främmande kulturer och vet hur man kan tillämpa denna kunskap
Har en fördjupad förståelse av de olika handelspolitiska organisationerna
Studerande har en utmärkt insikt i samband mellan teori och praktik. Studerande tar initiativ, agerar etiskt och kommunicerar professionellt i olika situationer. Studerande kan resonera kring och använda sig av förståelsen för frågor om hållbarhet och ansvarsfullt agerande vid affärsrelationer.
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
0 Fail in the examination and fail in the teamwork cross cultural project
1-2 The student expresses openness to engage in experiences to broaden understanding of one’s own culture and the culture of others. The student begins to identify own assumptions, judgments and/or biases about self and others. The student demonstrates some understanding of social, relationships, or other dynamics important to one’s own culture and members of other cultures.
3-4 The student seeks opportunities and knowledge to answer questions to broaden understanding of one’s own culture and the culture of others. The student articulates the influence of one’s own assumptions, judgments and/or biases during interactions with one’s own culture and the culture of others. The student articulates understanding of social, relationship, or other dynamics important to one’s own culture and members of other cultures.
5 The student consistently seeks, examines, compares, and contrasts one’s culture and the culture of others. The student integrates experiences that broaden understanding of one’s own culture and the culture of others. The student demonstrates ability to assess the impact of assumptions, judgments, and/or biases related to one’s own and other cultures. The student consistently demonstrates ability to assess the impact of incorporating multiple and diverse perspectives when working with one’s own and other cultures.
Underkänd (0)
0 Fail in the examination and fail in the teamwork cross cultural project
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
1-2 The student expresses openness to engage in experiences to broaden understanding of one’s own culture and the culture of others. The student begins to identify own assumptions, judgments and/or biases about self and others. The student demonstrates some understanding of social, relationships, or other dynamics important to one’s own culture and members of other cultures.
Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)
3-4 The student seeks opportunities and knowledge to answer questions to broaden understanding of one’s own culture and the culture of others. The student articulates the influence of one’s own assumptions, judgments and/or biases during interactions with one’s own culture and the culture of others. The student articulates understanding of social, relationship, or other dynamics important to one’s own culture and members of other cultures.
Bedömningskriterier, berömliga (5)
5 The student consistently seeks, examines, compares, and contrasts one’s culture and the culture of others. The student integrates experiences that broaden understanding of one’s own culture and the culture of others. The student demonstrates ability to assess the impact of assumptions, judgments, and/or biases related to one’s own and other cultures. The student consistently demonstrates ability to assess the impact of incorporating multiple and diverse perspectives when working with one’s own and other cultures.
Förkunskapskrav
FEK22AK Affärskunnande