Hoppa till innehåll

International Marketing (5 sp)

Kod: FEK23VII03-3001

Förverkligandets information


Anmälningstid

15.06.2024 - 08.01.2025

Tajmning

13.01.2025 - 30.04.2025

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för företagsekonomi

Undervisningsspråk

  • Svenska

Utbildning

  • Utbildning i företagsekonomi

Lärare

  • Henrik Virtanen

Grupper

  • FEK22-I (Storlek: 40. Öppet universitet: 0.)

Grupper

  • FEK22D-V
    Tradenom (YH), h22, dagstudier, Vasa

Smågrupper

  • FEK22-I

Lärandemål

- Kan analysera, planera och genomföra marknadsföring för internationella marknader
- Har kunskap om marknadsföringens konkurrensmedel på internationella marknader
- Har förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring

Innehåll

- Marknadsplanering för internationella marknader
- Marknadsföringens konkurrensmedel på internationella marknader
- Kulturella skillnader i internationell marknadsföring

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

Studerande har en helhetsbild kring marknadsplaneringen för internationella marknader.
Studerande har en grundläggande förståelse för marknadsföringens konkurrensmedel på internationella marknader.
Studerande har en helhetsbild över hur kulturella skillnader påverkar internationell marknadsföring.
Studerande har förmåga att hämta information från olika källor och förstår betydelsen av informationens korrekthet och tillförlitlighet.
Studerande är medveten om frågor kring hållbarhet och ansvarsfullt agerande vid internationell marknadsföring

Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)

Studerande kan genomföra marknadsplanering för internationella marknader.
Studerande har en god förståelse för marknadsföringens konkurrensmedel på internationella marknader.
Studerande har en god förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring. Studerande har förmåga att bedöma informationens korrekthet och tillförlitlighet.
Studerande kan resonera kring frågor om hållbarhet och ansvarsfullt agerande vid internationell marknadsföring.

Arviointikriteerit, berömliga (5)

Studerande kan analysera och genomföra marknadsplanering för internationella marknader. Studerande har en fördjupad förståelse för marknadsföringens konkurrensmedel på internationella marknader.
Studerande har en fördjupad förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring.
Studerande tar initiativ, agerar etiskt och professionellt i olika inlärningssituationer.
Studerande kan resonera kring och använda sig av förståelsen för frågor om hållbarhet och ansvarsfullt agerande vid internationell marknadsföring.

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.

Förkunskapskrav

Utrikeshandelsteknik
Kulturkännedom och olika marknadsområden
Company Internationalization