Digitala marknadsföringsmöjligheter (3 sp)
Kod: VAL23015-3002
Förverkligandets information
Anmälningstid
01.08.2024 - 06.10.2024
Tajmning
07.10.2024 - 20.10.2024
Antal studiepoäng
3 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för konst och kultur
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i konst, foto och design
Lärare
- Ida Britta Petrelius
Lärare
Ida Britta Petrelius
Grupper
-
ÖH24KFDKREA-S-JÖppna YH, Kreatörsverkstaden, skols
Lärandemål
kunna grunderna i digital marknadsföring
kunna rikta din marknadsföring till de rätta målgrupperna
hitta den rätta digitala kanalen för den egna marknadsföringen
förstå grundprinciperna för hur algoritmerna fungerar och kunna utnyttja dom
Innehåll
Innehåll & Kanaler – vad du har att förmedla och vem du vill nå. Var finns din publik och hur du på bästa sätt kan kommunicera med den.
Budskap & Paketering – hur kan du konkret kommunicera med din målgrupp på ett smart sätt och paketera det du har att erbjuda på ett snyggt sätt
Plattformar & Spridning – vi tittar närmare på olika plattformar som möjliggör digital marknadsföring och principerna bakom dem kopplat till algoritmer
Studiematerial och rekommenderad litteratur
All eventuell studiematerial länkas till på Moodle.
Vitsordsskala
H-5
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Deltagande i online föreläsningar samt inlämnade, godkända kursuppgifter
Förkunskapskrav
professionell arbetserfarenhet i den kreativa branschen