Hoppa till innehåll

Digitala marknadsföringsmöjligheter (3 sp)

Kod: VAL23015-3002

Förverkligandets information


Anmälningstid

01.08.2024 - 06.10.2024

Tajmning

07.10.2024 - 20.10.2024

Antal studiepoäng

3 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för konst och kultur

Undervisningsspråk

  • Svenska

Utbildning

  • Utbildning i konst, foto och design

Lärare

  • Ida Britta Petrelius

Lärare

Ida Britta Petrelius

Grupper

  • ÖH24KFDKREA-S-J
    Öppna YH, Kreatörsverkstaden, skols

Lärandemål

kunna grunderna i digital marknadsföring

kunna rikta din marknadsföring till de rätta målgrupperna

hitta den rätta digitala kanalen för den egna marknadsföringen

förstå grundprinciperna för hur algoritmerna fungerar och kunna utnyttja dom

Innehåll

Innehåll & Kanaler – vad du har att förmedla och vem du vill nå. Var finns din publik och hur du på bästa sätt kan kommunicera med den.

Budskap & Paketering – hur kan du konkret kommunicera med din målgrupp på ett smart sätt och paketera det du har att erbjuda på ett snyggt sätt

Plattformar & Spridning – vi tittar närmare på olika plattformar som möjliggör digital marknadsföring och principerna bakom dem kopplat till algoritmer

Studiematerial och rekommenderad litteratur

All eventuell studiematerial länkas till på Moodle.

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Deltagande i online föreläsningar samt inlämnade, godkända kursuppgifter

Förkunskapskrav

professionell arbetserfarenhet i den kreativa branschen