Digitala kulturupplevelser och publikarbete (3 sp)
Kod: VAL23016-3002
Förverkligandets information
Anmälningstid
01.08.2024 - 20.10.2024
Tajmning
21.10.2024 - 03.11.2024
Antal studiepoäng
3 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för konst och kultur
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i konst, foto och design
Lärare
- Ida Britta Petrelius
Lärare
Ida Britta Petrelius
Grupper
-
ÖH24KFDKREA-S-JÖppna YH, Kreatörsverkstaden, skols
Lärandemål
känna till vad du behöver beakta för hitta och möta din digitala publik
ha kunskap om digitala distributionslösningar och den teknikens möjligheter att inkludera, interagera med och bjuda in publiken, att experimentera och göra nytt eller annorlunda
ha grunderna för att kommunicera med din publik genom den digitala linsen, skapa en bra miljö och ge ett professionellt intryck
Innehåll
skapa en relation med och ge ett mervärde till din publik
kunskap om den digitala set-upen och dess möjligheter för att nå ut till publiken
fånga publiken och nå fram genom inkludering och kommunikation
Studiematerial och rekommenderad litteratur
All eventuell studiematerial länkas till på Moodle.
Vitsordsskala
H-5
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Deltagande i online föreläsningar samt inlämnade, godkända kursuppgifter
Förkunskapskrav
arbetserfarenhet i den kreativa branschen