Web Service Design, UX (5 sp)
Kod: FEK23IT01-3001
Förverkligandets information
Anmälningstid
30.11.2024 - 16.03.2025
Tajmning
03.03.2025 - 04.05.2025
Antal studiepoäng
5 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för företagsekonomi
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
- Linda Jönn
Grupper
-
INF23F-ÅTradenom (YH), informationsbehandling, 2023
-
INF24F-ÅTradenom (YH), informationsbehandling, 2024
Lärandemål
The student
- has basic knowledge in design thinking and service design
- understands the meaning of and can create a strong user experience for the end user in various digital media
- can use software to create interactive prototypes of web sites, applications, mobile platforms etc.
Innehåll
- design thinking and service design methods and tools
- user experience (UX) for end user of digital medias
- basic principles of UX design and user interaction
- software for creating interactive prototypes of web sites, applications, mobile platforms etc.
Tid och plats
våren 2025, online
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Material inlänkat på Moodle.
LinkedIn Learning (du får licens via Novia)
Undervisningsmetoder
föreläsningar, inlämningsuppgifter och projektarbete
Studerandes tidsanvändning och belastning
Närstudier ca 18 h
Eget arbete ca 117 h
Vitsordsskala
H-5
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Inlämningsuppgifter och projektarbete
Underkänd (0)
Studerandens kunskaper uppnår inte nivån för tillfredsställande vitsord.
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
Studerande visar grundläggande kunskaper i design thinking och tjänstedesign.
Studerande har en grundläggande förståelse för användarupplevelse.
Studerande kan använda mjukvara för att skapa enkla interaktiva prototyper, men dessa är ofta ofullständiga eller saknar funktionalitet.
Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)
Studerande har goda kunskaper i design thinking och tjänstedesign och kan tillämpa dessa i praktiska uppgifter med viss vägledning.
Studerande förstår betydelsen av användarupplevelse och kan skapa goda användarupplevelser i olika digitala medier, men det finns utrymme för förbättringar.
Studerande kan använda mjukvara för att skapa funktionella och användarvänliga interaktiva prototyper av webbplatser och applikationer.
Bedömningskriterier, berömliga (5)
Studerande goda kunskaper i design thinking och tjänstedesign och kan tillämpa dessa självständigt och innovativt i praktiska uppgifter.
Studerande förstår betydelsen av användarupplevelse och kan skapa starka och engagerande användarupplevelser i olika digitala medier.
Studerande kan använda mjukvara för att skapa avancerade, interaktiva prototyper av webbplatser och applikationer som är både funktionella och estetiskt tilltalande.
Förkunskapskrav
Godkända kurser i yrkesstudier