Hoppa till innehåll

Strategiskt marknadsföringsprojekt (3 sp)

Kod: VAL23023-3003

Förverkligandets information


Anmälningstid

02.07.2025 - 21.09.2025

Tajmning

15.09.2025 - 20.12.2025

Antal studiepoäng

3 sp

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Undervisningsspråk

  • Svenska

Antal studerande (min. - max.)

5 - 20

Utbildning

  • Utbildning i företagsekonomi

Lärare

  • Kajsa From
  • Mari Lintula

Lärandemål

Studerande
• Kan planera, genomföra och utvärdera ett projekt kopplat till ett verkligt problem uppdragsgivaren vill ha löst
• Kan samarbeta med uppdragsgivaren, kan välja och tillämpa relevanta teorier, modeller och analysverktyg till projektet
• Kan framföra en övertygande presentation till uppdragsgivaren i slutet av projektet
• Kan hantera aspekter av professionalism och konfidentialitet i relationen till uppdragsgivaren

Innehåll

• Repetition av relevanta teorier, modeller och analysverktyg
• Online-kurs i projekthantering
• Projekt i samarbete med uppdragsgivaren
• Handledningssessioner
• Presentation av projektet
• Professionalism och konfidentialitet i projekt

Undervisningsmetoder

Introduktionsföreläsning, därefter självständigt projektarbete i samarbete med företag samt presentation av resultaten.

Tilläggsuppgifter för studerande

I denna kurs får du jobba i samarbete med småföretag i riktiga marknadsföringsprojekt. Projekten innehåller enligt överenskommelse med respektive företag varierande uppgifter inom digital marknadsföring, såsom marknadsplanering, planering av webbsidor, SOME-närvaro, SEO-analys, bilder och videomaterial och/eller utveckling av strategisk närvaro digitalt.

Vitsordsskala

H-5

Förkunskapskrav

Grunderna i marknadsföring
Projekthantering